Klacht Vliegtickets.nl: Tijdens boeken van een vlucht is de prijs per persoon met € 22,- verhoogd

E.A.M. Kouwets-Schutte

Om een paar dagen weg te gaan met onze kinderen wilde ik 6 vluchten naar Malaga (en weer terug) boeken. Ik koos de tijden uit en zag dat een ticket € 168,- per persoon kostte. Ik vulde vervolgens alle gegevens in en wilde als afronding het bedrag van € 1008,- wat in beeld verscheen betalen.
Toen ik echter “verder naar betalen” aanklikte kreeg ik het volgende in beeld: "Vanwege een systeemfout kunnen we jouw informatie niet opslaan". Probeer het nog eens. Ik klikte verscheidene keren terug naar het vorige scherm, want als ik het opnieuw ging doen, moest ik alle gegevens weer opnieuw invoeren. Maar telkens als ik wilde betalen kreeg ik de melding van de systeemfout. Toen ik uiteindelijk wel kon betalen was het bedrag ineens verhoogd naar € 1140,-. Uiteraard verbaasde mij dit en ik vond het nog al een verschil. Omdat we niet het risico wilden lopen, dat de kosten de volgende dag misschien nog hoger zouden liggen heb ik wel geboekt, maar een mail gestuurd, waarin ik mijn verbazing uitsprak en ik het verschil van € 132,- terug vroeg. Ik vond dat ik niet de dupe mocht worden van een systeemfout. Als antwoord kreeg ik: Helaas, de prijzen fluctueren constant. Ik vind het heel misleidend, dat ik eerst € 168,- moet betalen p.p. en als ik enkele minuten later wil betalen dit bedrag ineens naar € 190,- is verhoogd. Ik vind dat ik schandalig behandeld ben.

Ik wil het verschil terugbetaald krijgen.
Ik heb geen foto, wel een printscreen, maar kan die niet uploaden

Vliegtickets.nl
    Geachte mevrouw Kouwets-Schutte,

De luchtvaartmaatschappijen schuiven voortdurend in de beschikbaarheid van stoelen in de verschillende tariefgroepen. Daarnaast schuiven zij ook continu met de hoogte van de tarieven. Ook worden er voortdurend reserveringen gemaakt door andere reizigers wereldwijd. Verder zijn er opties of reserveringen die wereldwijd worden gemaakt of worden geannuleerd. Dit heeft natuurlijk een invloed op de beschikbaarheid van een vlucht. Het betreft een commercieel proces van de luchtvaartmaatschappij waarop wij als reisorganisatie geen invloed hebben. De hoogte van het tarief heeft geen enkel voordeel voor ons daar de tarieven en belastingen direct bij ticketuitgifte namelijk afgedragen worden aan de luchtvaartmaatschappij. De enige verdiensten, welke tevens kostendekkend dienen te zijn voor de te verrichten werkzaamheden, zijn onze boekingskosten.

Gelet op de hierboven genoemde informatie kan ik uw verzoek tot een compensatie niet honoreren.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Vliegtickets.nl

E.A.M. Kouwets-Schutte
Die was er niet.

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?