Opgelost door Vliegtickets.nl: Vliegtickets.nl houdt reeds ontvangen restitutiegelden van Wizz air vast en is onbereikbaar

M. Kant

Graag vraag ik uw hulp in een kwestie die wij hebben met Vliegtickets.nl.
Mijn partner Petra Taams die mensen begeleid tijdens vakanties in Georgië heeft ver voor de Corona crisis voor 3 personen bij Vliegtickets.nl tickets geboekt en betaald voor een vlucht met Wizz air van Eindhoven naar Kutaisi in Georgië. Bij de start van de Coronacrisis heeft Wizz air alle vluchten geannuleerd. Mijn partner ontving daarover op 26 maart ook een rechtstreeks bericht met de keuze restitutie of een voucher. Aangezien zij de tickets via Vliegtickets had geboekt kon zij op dit aanbod geen aanspraak maken. Dus zocht zij telefonisch contact met Vliegtickets.nl. Iets wat tot op de dag van vandaag, nog steeds niet kan. De vraag moest per mail gesteld worden. Op de website stond vermeld dat mailen geen zin had als het vertrek niet binnen 30 dagen voor vertrekdatum lag. Dus heeft zij op 28/3 een mail gestuurd, zie bijlagen. Het antwoord kwam een maand later op 30/4, kort gezegd kon het volgens Vliegtickets. nl nog wel maanden duren voordat er restitutie kon plaatsvinden. Echter zij hadden inmiddels ook bericht van Wizz air dat zij het geld onmiddellijk geld terug konden vragen. Dit is in een mail op 30/4 aan Vliegtickets.nl ook nog een keer aangegeven. Op 4/5 stuurde Wizz air weer een bericht, ze waren overgegaan tot restitutie van de bedragen. Wij hebben hierover nog met Wizz air gebeld. Zij bevestigden dat zij het bedrag inmiddels hadden teruggestort naar Vliegtickets.nl. Dus heeft mijn partner 18/5 weer een mail gestuurd naar Vliegtickets.nl met opnieuw verwijzing naar de berichten van Wizz air en dat zij het onredelijk vindt dat Vliegtickets het geld vasthoudt. Tot op heden heeft Vliegtickets.,nl niet geantwoord.
Wij vinden dit een zeer onredelijke gang van zaken. De service bij Vliegtickets.nl is ver te zoeken. Men kan na maanden niet blijven volhouden dat het aan Corona ligt. Erg ingewikkeld is het allemaal niet.

In de bijlagen de mailwisseling met Vliegtickets.nl en de mail van Wizz air waaruit blijkt dat ze tot restitutie zijn overgegaan.

Kunt u als Consumentenbond iets voor ons de reisgenoten van mijn partner betekenen?
Dank alvast voor uw reactie.
Marius Kant

De restitutiegelden zo spoedig mogelijk overmaken
Het geld is kort na het indienen van de klacht over gemaakt

M. Kant
    Geen enkele reactie gehad, wat een organisatie!!

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?