Klacht Vliegtickets.nl: Vluchtgegevens mail

deedee

Ik had een retourvlucht Amsterdam San Fransisco geboekt bij vliegtickets.nl en de klacht gaat over de gegevens van de terugvlucht. Onze vlucht zou zijn op 2 oktober om 19:05. Op 1 oktober wilde ik de vluchtgevens op vertraging checken en dus klikte ik via de mail van vliegtickets op de vluchtgegevens. Tot mijn schrik stond hier dat onze vlucht 1 oktober om 19:05 vertrok + 20 minuten vertraging. Ik geloofde het bijna niet maar alle gegevens klopte incl overstap. We hebben geprobeerd te bellen en te mailen, maar door het tijdsverschil lukte dit niet via jullie. Via united kwamen we erachter dat de vlucht gewoon op 2 oktober was zonder vertraging.
Door het tijdsverschil en de verwarrende vluchtgegevens en het ontbreken van nieuwe vluchtgegevens per sms / mail ( wel geactiveerd) waren we erg in de war en was het uitzoeken nogal tijdrovend en duur (bellen via NL) De volgende dag keek ik als test weer en er stond wederom dat de vlucht van 2 oktober vertraging had. Dit was NIET zo! Dit systeem klopt dus niet!

Compensatie

Vliegtickets.nl
    Geachte mevrouw Nooitgedacht,
    Wij betreuren het ten zeerste dat er verwarring is ontstaan over de datum en de tijd van de terugvlucht vanuit San Francisco. Wij hbben e.e.a. nagekeken en we hebben daarbij gezien dat de vlucht nooit op de datum 1 oktober heeft gestaan. Het is dus een vreemde zaak dat u deze datum in de vluchtgegevens heeft gezien. heeft u hiervan wellicht nog een print-screen of ander bewijs zodat we dit kunnen opnemen met de partij die hiervoor verantwoordelijk is? U kunt eventuele bewijsstukken mailen naar customercare@vliegtickets.nl.
    Wat betreft de vertraging van 20 minuten op 2 oktober; deze is er tijdelijk geweest. De informatie die u heeft ontvangen wordt gelezen uit een vluchtregistratiesysteem. Op de dag van vertrek stond de vlucht tijdelijk op vertrek om 07.28 PM (19.28 uur). Dit is later weer teruggezet naar 07.00 PM (19.00 uur). Waarschijnlijk heeft u de controle op 2 oktober uitgevoerd op het moment dat de vlucht op vertrek 07.28 PM vertrek stond.

Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Customer Care Vliegtickets.nl
    deedee
    Goedemiddag,

Dank voor de reactie. De vlucht heeft volgens united wel op die datum gestaan en zij snapten ook onze verwarring.
    Ik heb de bewijsstukken (printscreens) verstuurd naar het door u genoemde adres.

Maud Nooitgedagt

Ook een klacht indienen over Vliegtickets.nl?