Klacht VMG Fietshuis: VMG Fietshuis repareert een versnellingsnaaf niet onder garantie.

Klachtnummer
# 469863
Gebruiker
J.A. van Kempen
Datum
0 reacties

Details

Klacht

In juli 2018 is er een E-bike gekocht bij VMG Fietshuis in Eindhoven aan de Bisschop Bekkerslaan. Leveringsdatum augustus 2018. De fiets wordt niet veel gebruikt. Afgelopen week haperde de versnellingsnaaf van de fiets, de merk van de naaf is een Shimano Nexus 7. VMG Fietshuis heeft de naaf onderzocht en de naaf is kapot (hij brengt de versnellingen niet over).
Tot mijn verbazing viel een kapotte naaf (na amper 700 km te hebben gereden) buiten de garantie omdat wij geen servicebeurten hebben laten uitvoeren ( 60 euro per keer). Bij de aankoop ging allles prima, maar bij problemen geeft VMG Fietshuis niet thuis. VMG Fietshuis kan volgens haar de versnellingsnaaf niet claimen bij de fabrikant van de E-Voque fietsen (Bimas te Zaandam) omdat wij geen servicebeurten hebben uit laten voeren. Bimas verwijst mij naar VMG Fietshuis. Ik heb als consument ook rechtstreeks contact gezocht met Shimano Benelux en daar gaven ze aan dat de versnellingsnaaf opgestuurd dient te worden. Op internet circuleren berichten dat er een fabricagefout zou zijn bij deze naven. Mijn klacht: VMG Fietshuis dient verantwoordelijkheid te nemen en de fiets te repareren en zich niet te verschuilen dat er geen garantie zou zijn.

Gewenste oplossing

VMG Fietshuis dient de kosten van de naaf te betalen. Er in zetten hoeft niet. Ik wil niets meer met VMG Fietshuis te maken hebben.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat VMG Fietshuis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over VMG Fietshuis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen