Klacht Vodafone: 4G storing na update naar Android 6 van Samsung Galaxy S5 (plus)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 176765
Gebruiker
FHW
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Sinds begin juni heeft Vodafone de Samsung Galaxy S5 plus een update geven naar Android 6.0.1
Sindsdien hebben ik en meerdere andere gebruikers klachten over het willekeurig wegvallen van de 4G en GPS verbinding. Deze klachten waren niet aanwezig voor de update, het is duidelijk een software probleem. In België en Frankrijk hebben dezelfde gebruikers geen last van dit probleem.
Vodafone wijst naar de klantenservice en naar Samsung, maar beide partijen ondernemen geen duidelijke actie om de problemen aan te pakken en op te lossen. Er worden telefoons "gerepareerd" door Android 5 terug te zetten of onderdelen te vervangen die niet kapot waren voor de update. De vraag is daarom of de Consumentenbond iets kan doen om Vodafone en Samsung in actie te krijgen. Zie ook het topic http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Sinds-Android-6-update-op-Samsung-S5-val-het-Vodafone-netwerk/td-p/265565

De oplossing

De gebruikers willen graag een software update van Samsung en/of Vodafone (voor de branded toestellen), zodat 4G en GPS weer normaal werken zoals voor de update naar Android 6.0.1. Het probleem speelt bij zowel branded als non-branded toestellen. NB het opsturen van onze toestellen voor "onderzoek" of "reparatie" is wat mij betreft geen oplossing, met de hardware is namelijk niets mis.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Vodafone hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    FHW
    Datum
    De oplossing is inmiddels een door Samsung uitgebrachte update op Android. De Vodafone branded versie is nog niet geupdate maar ik en andere Vodafone klanten hebben inmiddels de unbranded ROM op onze telefoons gezet. Communicatie en acties die door Vodafone zijn uitgevoerd bij sommige gebruikers (onterechte "reparaties" en slechte behandeling door Vodafone winkelmedewerkers) zijn echt bedroevend slecht.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
FHW
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Vodafone?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen