Klacht Vodafone: abonnement meteen ingegaan bij verlenging i.p.v. na einddatum oude abonnement

Leon

Ik heb op 02-10-2013 mijn Vodafone abonnement verlengd. Mijn huidige abonnement (een Web200 + HTC Wildfire) loopt af op 18-01-2014. Verlengen was mogelijk, omdat dit vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige abonnement mogelijk is.

Nu kreeg ik echter dezelfde dag nog (02-10-2013) een bericht van Vodafone dat mijn abonnement (met succes) was gewijzigd. Echter, zowel op de site van Vodafone als in het door mij ondertekende contract staat expliciet dat het nieuwe contract pas in gaat zodra het oude abonnement is afgelopen (dus op 18-01-2014).

Nu heb ik hierover al een mail gestuurd naar de klantenservice van Vodafone, en al meerdere malen met ze gebeld (via de telefoonnummers 1201, 0800 0560 & 0800 02000 43), maar ze konden me allemaal niet helpen. Van de meeste medewerkers kreeg ik te horen dat dit de gewone gang van zaken zou zijn; ik heb hier echter nooit voor getekend!

Dus ik zou willen dat mijn nieuwe contract op 18 januari 2014 ingaat. In die situatie loopt mijn huidige contract van 18-01-2012 tot 18-01-2014 (waarvoor ik getekend heb destijds) en het nieuwe contract van 18-01-2014 tot 18-01-2016 (waarvoor ik vorige week getekend heb). Dit lijkt me overigens de normale gang van zaken, ondanks dat ze bij Vodafone blijkbaar van een andere situatie uit gaan.

Eventueel zou ik er ook wel mee akkoord willen gaan dat mijn nieuwe contract op 02-10-2013 in gaat (vorige week dus) en dat deze dan loopt tot 02-10-2015 (dus gewoon 2 jaar), indien het voor Vodafone anders niet te regelen valt.

Tot slot: mocht dit allemaal niet gaan, dan wil ik graag het nieuwe contract laten ontbinden, wegens het schenden hiervan door Vodafone. Ik ga immers niet betalen voor iets waarvoor ik niet getekend heb!

Ook een klacht indienen over Vodafone?