Klacht Vodafone: geld innen voor niet bestaand abonnement

M. van Dongen

In dec. ontdekt dat Vodafone maandelijks 8 euro afschrijft voor abonnement/telefoonnummer dat bij ons niet bekend is en waarvan we niets kunnen terugvinden in onze administratie. Op 31-12 daarover gebeld. Vodafone medewerkster ontdekt dat het gaat om een simonly basis abonnement, dat eerst een prepaid was, afgesloten op 20/9/2009, dat op 20/5/2014 is omgezet naar scherp s. Ze ziet dat er nooit klantcontact is geweest. Het nummer staat op een adres waar we al zes jaar niet meer wonen. Medewerkster checkt met sales-afdeling: een contract is nergens terug te vinden. Er moet nog e.e.a. uitgezocht worden, maar zeer waarschijnlijk krijg ik het onterecht geinde bedrag teruggestort. Het tegenovergestelde gebeurt: in januari wordt weer 8 euro afgeschreven. Andere medewerkster komt met andere info: het gaat om aanvraag nummerbehoud, dus het (niet bestaande) contract ligt bij een andere provider. Vodafone gaat het (weer) uitzoeken. Volgens Consumentenbond heb ik gewoon recht op terugbetaling

Ik wil het hele bedrag van 512 euro, dat Vodafone ten onrechte van mij heeft geincasseerd terug. Er is geen verbintenis, dus ook geen betalingsverplichting van mijn kant. Ik hoef ook niets op te zeggen, of in te vullen, want er is geen sprake van een wederzijdse overeenkomst.

Ook een klacht indienen over Vodafone?