Klacht Vodafone: Meer dan 1000 euro betaald aan betaalde SMS dienst GoMobio via Vodafone.

# 181966
Ko

Ik heb deze dienst niet gewild en was mij niet bewust van de enorme kosten en aantallen die deze dienst met zich meebracht. Kennelijk volstaat een simpel OK om maandenlang 40X per maand a 1,50 eur onzinnige SMSjes te versturen. Daarom de volgende vragen;
1) Vooraf moet ik alle informatie krijgen over een sms-dienst. Ik wil daarvan door Vodafone bewijs geleverd inclusief datum en de initiele sms waarop is gereageerd.
2) Waarom heb ik deze initiele SMS ontvangen, ik heb hier immers niet om gevraagd?
3) Als de sms-dienst meer dan € 1,50 kost, dan moet worden aangetoond dat ik uitdrukkelijk heb verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening. Ik vermoed dat Vodafone ook aan deze service verdient heeft. Graag ontvang ik een statement van Vodafone of zij wel of niet aan een dergelijke dienst verdienen en waarom zij haar klanten niet beter tegen dergelijke malversaties beschermt.

Klacht is ingediend bij Vodafone, die heeft 114 euro gecrediteerd. Te weinig.

1) Antwoord door Vodafone op gestelde vragen, zie hierboven (a) bewijs aanleveren, b) waarom initiele SMS ontvangen en c) duidelijk maken wat Vodafone aan een dergelijke SMS dienst (mee)verdient) en waarom zij haar klanten niet beter tegen dergelijke zaken beschermt. Een simpel OK per sms is voldoende om > 1.000 euro in rekening te brengen!
2) Creditering van SMS dienst.