Klacht Vodafone: Oplichting bij Vodafone Kalverstraat Amsterdam

C. de Jong

Ik ben al jaren klant bij Vodafone. Het was tijd voor een verlenging van mijn abonnement en daar wilde ik goed advies over. Daarom ben ik op 17 januari 2017 bij een Vodafone winkel in de Kalverstraat in Amsterdam geweest. De medewerker had een geschikt abonnement voor mij, waarbij ook het verhaal was dat ik twee keer per jaar mijn toestel kon inruilen voor een ander toestel. Er zat wel iets meer in de abonnementsprijs voor deze service, maar zo was ik wel verzekerd van een goede telefoon. Mijn keuze viel op een Samsung S7, in een nieuwe kleur, Coral blue. Ik heb nog gevraagd of ik ook kosteloos kon overstappen naar een Samsung S8. Hij vertelde me dat dit kon, en dat er een kleine kans was dat ik wel iets bij zou moeten leggen als ik dit te snel deed. Maar als ik iets langer zou wachten, zou een eventuele bijbetaling voor het toestel waarschijnlijk wegvallen.
Vandaag was het zo ver, ik meld me bij de Vodafone winkel in Goes. Vriendelijke jongen, die mij meteen vertelde dat hij mijn toestel wel kon inruilen voor een andere. Maar dan moest ik eerst de resterende abonnementsperiode afkopen! En dat is mij in Amsterdam nooit verteld! Frappant was dat de medewerker in Goes zei dat het wel vaker voor kwam dat zij klachten kregen als gevolg van onjuiste info ‘van die kant’, doelend op de winkel in Amsterdam.
Dit is pure misleiding en hier is sprake van oneerlijke handel. Ik voel me misleid en opgelicht, ik ben boos en enorm teleurgesteld in wat Vodafone hier flikt. Het is niet de eerste keer dat er iets voorvalt met Vodafone. Nu dit is gebeurd ben ik er helemaal klaar mee. Vodafone… jullie hebben het ongelooflijk verknald!

Ik ben op basis van onjuiste informatie een contract aangegaan. Daarom wil ik dat mijn abonnement wordt ontbonden.

Ook een klacht indienen over Vodafone?