Klacht Vodafone: Prepaid Unlimited Databundel Nederland en EU werkt niet buiten Nederland

P.G. Thomasson

Voor onze langere vakantie door Nederland, België en Frankrijk zie ik op de website van Vodafone Unlimited Databundels met de wervende tekst “Met onze Unlimited internetbundels ben je onbeperkt online in Nederland en de EU”, precies wat ik zoek en nu nog met 50% korting ook. Telefonisch niet te regelen, twee medewerkers hebben geen idee waar ik het over heb. In de winkel gaat het beter, de verkoper snapt wat ik bedoel en met een Prepaid Sim gaan wij op vakantie. De eerste weken in Nederland gaat het uitstekend, wel lastig dat je op de 7e dag tot middernacht moet opblijven omdat je de weekbundel niet voor meerdere weken tegelijk kan afsluiten. Als we twee dagen na het activeren van een nieuwe weekbundel de grens met België overgaan, valt de dataverbinding uit. Opnieuw opstarten, Sim in ander apparaat, niets helpt. Het is zelfs niet mogelijk een nieuwe bundel te activeren. De sms’jes die ik heb gekregen luiden als volgt:
2023-08-08:
Gelukt! Je hebt de Unlimited 1 week aangezet. Deze is geldig in Nederland en de EU en is geldig tot en met 14-08-2023 23:59. Meer weten over ……
2023-08-10
Welkom in België. Als je een bundel of BloX hebt geactiveerd om te internetten, bellen of sms'en in Nederland, dan kun je deze gebruiken totdat deze op of verlopen is. Geen bundel? Ook dan betaal je hetzelfde tarief om te bellen, sms'en en internetten als in Nederland. Wel zo makkelijk. Meer info….
Uit de laatste sms blijkt dat ik m’n geactiveerde bundel kan opmaken, maar dat kan niet en ook een nieuwe bundel activeren lukt niet. Na de vakantie ga ik met mijn klacht naar de winkel, waar ik te horen krijg dat Unlimited Bundels in de EU helemaal niet bestaan en de dat er in de algemene oorwaarden staat dat er buiten Nederland een FUP wordt gehanteerd van 40 GB op een weekbundel, voor mij overigens voldoende. Verder kunnen ze niets voor me doen.
Algemene Voorwaarden:
Blz. 19, Artikel 3, punt 5
Vodafone past geen FUP toe voor Prepaid overeenkomsten.
Blz. 19, Artikel 3, punt 9
Kijk voor meer informatie over de Fair Use Policy op vodafone.nl/fup.
Helaas, deze link linkt door naar https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik, maar is in geen enkel browser te openen, een dood spoor.
Gelukkig heb ik een alternatief kunnen regelen, echter wel tegen ruim € 40 per week, overigens ook met een Vodafone SIM. Een behoorlijke aanslag op ons vakantiebudget.
Gebruikte apparatuur: TP-Link M7350 en geprobeerd in 2 Samsung smartphones.

Verklaring van het beschreven probleem en toelichting op de algemene voorwaarden.
Garantie dat deze bundels volgend jaar wel werken in heel de EU.
Tegemoetkoming in de gemaakte kosten.

Ook een klacht indienen over Vodafone?