Klacht Vodafone: slechte service bij oplossen orderprobleem na storing bij Vodafone

Klachtnummer
# 289384
Gebruiker
Jermoo
Datum
0 reacties

Details

De klacht


Op 18 december een iPhone6 besteld en direct betaald. Het geld werd wel afgeschreven maar er volgde geen orderbevestiging of levering. Op 21 december gebeld, er bleek een storing in het systeem ten tijde van mijn bestelling. Het was echter niet mogelijk om de bestelling alsnog door te voeren, deze moest geannuleerd worden en levering van het toestel zou via een nieuwe bestelling moeten, het toestel moest bij aflevering betaald worden. Aangeven dat in de dure decembermaand 2 maal een telefoon betalen niet echt wenselijk was. Dit begreep de medewerker ook nog, hij zou een spoed terugbetaling aanvragen. Op 2 januari weer gebeld met Vodafone omdat er nog geen geld teruggestort was (ondertussen wel het toestel van de nieuwe order ontvangen en betaald). Medewerker kon in het systeem niet terugzien dat er een terugbetalingsverzoek was gedaan. Zou alsnog direct gedaan worden. Op 12 januari nog maar eens gebeld, namelijk nog niets gehoord. Vandaag (18/1) een reactie per e-mail van Vodafone: "Ik heb de bestelling nagekeken en zie dat u deze op 2 januari 2018 heeft geannuleerd. Het duurt echter ongeveer 3 weken eer u het betaalde bedrag krijgt teruggeboekt. "
Alsof het allemaal mijn eigen schuld is! De mail toont totaal geen besef van de situatie aangezien de storing een fout bij Vodafone is, "ik" op 21/12 de bestelling al "geannuleerd" heb aangezien zij de situatie niet anders konden oplossen en de terugbetaling met spoed zou worden uitgevoerd.

De oplossing


Excuses!?!
Voor de toekomst: Mogelijkheid dat bij storing in het systeem een order nog steeds kan worden uitgevoerd zodat het niet noodzakelijk is een nieuwe order te plaatsen. Snellere terugbetaling indien dit niet mogelijk is en zeker iets meer inlevingsvermogen van de medewerker!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Vodafone hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Vodafone?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen