Klacht Vodafone: slechte service en begrip voor klant

Klachtnummer
# 277352
Gebruiker
deBoer30
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik ben maanden terug gebeld door een medewerker van Vodafone en heb een nieuw abonnement met een nieuw toestel afgesloten. Ik hoorde na het verkoopgesprek niets meer en heb na een paar maanden maar eens gebeld waar het nieuwe toestel bleef?

Er moesten nog inkomensvragen worden beantwoord. Hier was eerder niets over gezegd maar goed ik heb ze beantwoord. Opmerking: als ik niet zelf had gebeld was er nu nog niets gebeurd.

Op 15 augustus heb ik het toestel ontvangen. Ik meen mij te herinneren want het verkoopgesprek is al een paar maanden terug, dat ik de screenprotector en beschermhoes voor de telefoon gratis zou krijgen. Ja graag want ik ben al jaren klant bij Vodafone. Maar op het contract staat 29,98 aan kosten voor screenprotector en beschermhoes. En 4,24 aan wettelijk thuiskopie heffing. Wat stelt thuiskopie heffing voor hier is niets over gezegd. Ook in de e-mails die ik ontvang van Vodafone staat hierover niets.

Ik ben op vakantie gegaan en na thuiskomst eens gaan zoeken met Google. Wat blijkt, ik kan bij vele providers goedkoper terecht met het ontvangen toestel en een vergelijkbaar abonnement. Waarom biedt Vodafone mij niet een superdeal aan als langjarige klant?

Dus Vodafone gebeld op 29 augustus dat ik de bestelling en contract wil annuleren. Nee hoor kan niet vertellen 2 medewerkers achter elkaar. Dat hebben beiden mis want dit zijn de wettelijke voorwaarden voor koop op afstand. De bedenktijd ging in op 15+1 = 16 augustus. Nu is fouten maken menselijk maar de starheid en niet klantvriendelijke houding van uw mensen aan de telefoon, is niet wat ik verwacht op een markt met vele aanbieders. Verder zijn er ook nog menselijke eigenschappen te noemen als coulance en begrip.

Samenvattend ik wil per direct van het contract van Vodafone af. Ook wil ik mijn 06 nummer meenemen naar een andere provider. Wilt u dit regelen?
Dank u wel!

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Als u koopt op afstand hebt u een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Uw bedenktijd begint op de dag nadat u het product hebt gekregen. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op de dag nadat u de dienst bestelt. Koopt u een product en een dienst samen? Dan begint de bedenktijd ook pas op de dag nadat u het product krijgt.

De oplossing

Ontbinden contract met Vodafone per direct.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Vodafone hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Vodafone?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen