Klacht Vodafone: Telefoon niet gelevert

DonJeronimo

Bij het verlengen van mijn contract op 21-2 heb ik een nieuwe telefoon besteld. Deze telefoon is volgens track & Trace (postNL) op 22-2 afgeleverd, de handtekening is er een van een onbekende het adres is van de buren. De buurman geeft aan niets in ontvangst genomen te hebben, het bekende briefje lag niet op de mat. Na herhaaldelijk contact met de klantenservice is er een zogenaamd vermissingstraject gestart, dit zou 14 dagen duren. Inmiddels ben ik ruim 6 weken verder zonder resultaat en de kosten voor de telefoon worden wel in rekening gebracht. Bij de klantenservice wordt gezegd, dat:

- Ze er niets aan kunnen doen;
- De Backoffice het moet regelen;
- Zij of ik geen direct contact kunnen zoeken met de Back office;
- Zij alleen melding kunnen doen via het systeem;
- Er geen andere contact mogelijkheid is dan de klantenservice;
- Ik geduld moet hebben;
- Evt. restitutie van betalingen voor een telefoon, pas na het afhandelen van het traject in gang kan worden gezet. (begrijpelijk, maar als daarmee op dezelfde wijze wordt omgegaan…)
- En uiteraard begrijpen ze mijn frustratie, uhum..
- Er is zelfs een keer geroepen; dat ik toch gewoon een nieuwe telefoon kon halen in de winkel. (Mijn antwoord daarop zal ik hier niet herhalen).

Ik word niet op de hoogte gehouden van de status. Er is uiteindelijk na herhaaldelijk klagen een afspraak gemaakt dat er op een bepaalde datum en tijdstip telefonisch contact zou worden opgenomen door Vodafone, om mij over de status te informeren. Dit is per SMS bevestigd. Ook deze afspraak is niet nagekomen.

Wanneer ik bel met de klantenservice, krijg ik niet de mogelijkheid te spreken met de medewerker die ik eerder gesproken heb, zodat het zelfde verhaal opnieuw moet worden uitgelegd.

Inmiddels heb ik meer dan 10 keer gebeld en ben geen stap verder. Ik begrijp heel goed dat er procedures zijn die gevolgd moeten worden. Het uitblijven van communicatie, de onmogelijkheid om iemand te spreken die ook daadwerkelijk iets kan doen, de onwetendheid van de klantenservice, het niet nakomen van afspraken, het gebrek aan eigenaarschap en de doorlooptijd van het proces zijn echter compleet onacceptabel!

Tenslotte ben ik van mening, dat wanneer Vodafone ervoor kiest om een telefoon per post te versturen, zonder om legitimatie te vragen bij bezorging, dit een risico is dat ze zelf nemen en dit niet bij de klant mogen neerleggen.

Levering van de bestelde telefoon, restitutie en gepaste excuses

Ook een klacht indienen over Vodafone?