Klacht Vodafone: Telefoon ongewenst vernietigd en lease-kosten blijven betalen

LauraVollebregt

Mijn telefoon vertoonde oplaadproblemen en zou worden opgestuurd ter reparatie. Daarbij werd vermeld dat de barst, in het scherm, er al enkele maanden zat.
De reparatie viel alsnog buiten de garantie, vanwege de barst, en het zou mij 169,- kosten.
Ik kon kiezen uit 1. Repareren 2. Terugsturen. 3. Vernietigen. Ik koos optie 2.
Hij zei: "Wanneer je het toestel komt halen betaal je de servicekosten".
Een week later: "Hij komt echt deze week binnen". Via de klachtendienst hoor ik dat optie 3 is aangekruist. Ik heb de medewerker hiermee geconfronteerd en beweerde bewust optie 3 te hebben aangekruist.
Punt 1: Er wordt glashard gelogen als blijkt dat er een fout is gemaakt. Teleurstellend.(Ondanks dat de handtekening eronder van mij was, en ik zelf had kunnen zien dat hij de verkeerde had aangekruist)
Punt 2: Ik moet mijn lease-kosten tot 19/7/14 gewoon blijven betalen, terwijl het toestel vernietigd is. Ze kunnen mij op zijn minst een tijdelijk vervangende Smartphone geven.

Ik zou graag een van de volgende dingen willen:
1. Mijn abonnement bij Vodafone opheffen zonder de komende maanden nog te moeten betalen.
2. Alleen de abonnementskosten nog moeten betalen, dus niet de lease-kosten van het vernietigde toestel, want die heb ik niet meer.
3. Mogelijk geld compensatie van de drie weken dat ik geen Smartphone had (oktober), maar wel de kosten voor het "Smartphone-abonnement" heb betaald.