Klacht Vodafone: Vodafone rekent "spook-MB's" in het buitenland

Oman

Enige tijd geleden was ik voor een kort verblijf in Oman. Ik had een Alles in 1 Wereldbundel van Vodafone, wat een tegoed heeft van 30 MB data.
Onmiddellijk na het uploaden van één foto van 72 kB kreeg ik een bericht, dat 80% van mijn datategoed op was. Direct hierna heb ik een foto van 92 kB ge-upload en kreeg ik onmiddellijk het bericht, dat het datategoed op was en dat ik buiten-bundel kosten moest betalen. Ik bleek in 5 seconden ruim 43 MB data verbruikt te hebben, terwijl de twee foto’s slechts 164 kB groot waren.

Ik heb Vodafone diverse keren gevraagd waar die “spook-MB’s” vandaan kwamen, maar heb daar nooit antwoord op gekregen. “Het wordt gesignaleerd, dus dat rekenen wij door”. Op mijn telefoon kon ik zien dat er geen ander dataverkeer had plaatsgevonden (mail, apps, etc).

Een verklaring voor de niet verbruikte, maar wel gerekende 42 MB kon niet worden gegeven. Meerdere malen heb ik het bedrijf gevraagd om een specificatie van het dataverbruik, maar dat is volgens hen niet mogelijk.

Er kan dus van alles, zonder controle, éénzijdig doorberekend worden!

Specificatie van de zgn. verbruikte MB's, zo niet dan creditering van de nota.

Ook een klacht indienen over Vodafone?