Klacht Vodafone: Vodafone stopt abonnement zonder reden, moet alsnog betalen voor kosten. Dreigen met incasso.

z.amr

Beste,

17 december heeft Vodafone mijn abonnement zonder aankondiging afgesloten. Een week daarvoor heb ik een verzoek ingediend om mijn abonnement te laten stoppen zodat ik tot in januari een telefoonnummer heb en die mee kan nemen naar een ander telecomprovider.

Hier zijn een aantal zaken mis gegaan. Een Vodafone klantenservice medewerker heeft duidelijk aangegeven dat mocht ik in december mijn abonnement stop wil zeggen, dat ik minstens 1 maand van te voren een verzoek indienen. Dit heb ik bewust niet gedaan zodat ik bereikbaar bleef.

De verzoek om mijn abonnement stop te zeggen heb ik op 12 december 2017 gedaan. Hierop stond dat ik binnen 5 werkdagen een berichtje kreeg van Vodafone. Ze hebben mij tot nu nog niet een berichtje gestuurd.

17 December heeft Vodafone dus zonder aankondiging mijn abonnement stop gezegd. Dit was een verassing want er stond ineens No Service op mijn telefoon. Weg was mijn nummer en abonnement. Maar hier bleef het helaas er niet bij.

Ik heb direct actie ondernomen. Ik heb eerst een klacht ingediend bij Vodafone zelf voor een compensatie. Dit omdat ik een factuur ontvangen heb voor de maand december die ik uiteraard niet ga betalen. Vodafone is tegen het contract in gegaan en dan ga ik uiteraard niet betalen voor iets wat ik niet volledig heb gekregen.

De klacht hebben behandeld en voor de maand December hoefde ik niets meer te betalen. Dit werd gecrediteerd door Vodafone heeft een medewerker verteld, plus krijg ik een compensatie van 25,87 euro.

Vervolgens krijg ik een factuur van januari, vreemd gezien het feit dat ik in januari allang geen klant meer was van Vodafone. Dat is vervolgens ook gecrediteerd, wat een medewerker mij heeft verteld.

Nu komt het leukste. Alles wat blijkt gecrediteerd te worden, word nu gedreigd met gerechtelijke incasso. Daarop staat dat ik nog 46,39 euro nog moet betalen! apart toch? Noem je dit niet oplichterij?

Een vergoeding voor het lastig vallen en dreigen met incasso & verhoging betaling.

Ook een klacht indienen over Vodafone?