Klacht Vodafone: Vodafone weigert opzegging contract binnen de bedenktijd en geeft 06 nummer niet vrij

Twouters

In februari liep mijn Vodafone abonnement af. We zijn bijna 20jaar! Klant geweest. En ik kreeg een aanbieding vanuit hun. Het klonk allemaal heel goed, dus ik heb ja gezegd. Paar dagen over nagedacht en nagerekend en toen direct gebeld dat ik er toch vanaf zag.

Vervolgens kreeg ik een mailtje dat het mobiele abonnement van start ging.
Ik direct gebeld 2,5u later, kreeg ik te horen je moet een mail sturen dan wordt het abonnement direct nog afgezegd. Dit was wel 3 weken na de bedenktijd. Dat was volgens de telefoniste geen probleem. Het gesprek was geregistreerd, maar in goed vertrouwen en met naam erbij gemaild.
Bellen of sms'en lukte vanaf februari al niet meer met het 06nummer. Ik direct gemaild en gebeld dat ik binnen de bedenktijd het abonnement af gezegd had. Daarbij gemeld dat ik bij T-Mobile iets afgesloten had, wat ook de helft goedkoper was voor 2 jaar. Ik wilde mijn nummer graag meenemen.

100 telefoontjes en mailtjes later....we hebben nog nooit verbinding gekregen op het 06 en konden dus ook het 06 nummer niet activeren om mee te nemen naar T-Mobile. Ineens kregen we in mei een aanmaning voor openstaande kosten. Direct gebeld, het bleek een foutje te zijn en 06 nummer werd binnen 2werkdagen vrijgegeven. Vanaf dat moment telkens gebeld, ja dan weer een technisch foutje bij Vodafone, dan toch misschien nog een rekening die openstond? Nee die was kwijtgescholden inderdaad. We kregen uiteindelijk elke keer gelijk en elke keer de belofte dat het nummer de ene keer nog die middag ende andere keer binnen 14 dagen vrijgegeven zou worden. Maar nooit heeft het 06nummer gewerkt. En dan zou het aan T-Mobile liggen...uren/dagen! kwijt met ieder telefoontje. 100e mensen aan de telefoon gekregen en iedere keer wel 5x doorverbonden.

Vandaag een herinnering binnen gekregen met waarschuwingen om de volledige abonnementskosten voor de komende 2jaar! Direct te voldoen.

Hoe kom ik na 20jaar trouwe klant geweest te zijn van Vodafone af? Ik hoef mijn 06 nummer niet eens meer...maar €500 ga ik hiervoor niet betalen. Wie kan mij hierbij helpen?

Ik wil eindelijk dat dit hele circus stopt. Iemand aan de telefoon die inzage in het dossier heeft.
Want dat er nu ineens zo'n eis uit het niets komt begrijp ik niks van.

Ook een klacht indienen over Vodafone?