Klacht Vodafone: Wegens fout van Vodafone is zakelijke klant 1 week onbereikbaar

Ewoud Casper

Op 13 juli ben ik een zakelijk (sim-only) contract aangegaan met Vodafone, voor de periode van 1 jaar. Wegens een fout van Vodafone ben ik pas op 20 juli aangesloten en dus een volledige week onbereikbaar geweest.

Hiervoor heb ik een klacht ingediend en een schadevergoeding gevraagd van € 100 per dag, er werd mij aangeboden om de eerste maand abonnementskosten voor me te vergoeden en geen aansluitkosten te betalen. Een vergoeding van € 22,87 + € 25 staat niet in verhouding met de geleden schade als gevolg van de onbereikbaarheid.

Wij verhuren accommodaties in het buitenland, vanaf 30 juni is het hoogseizoen ingegaan. Onze 24/7 bereikbaarheid is hierbij van essentieel belang. Ik vind dit een schandalig aanbod van Vodafone en heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan.

Na enkele mails te hebben gewisseld en ben ik akkoord gegaan als (ik heb het woord "en" gebruik) ze me vervolgens kosteloos zouden laten overstappen met nummerbehoud naar een andere provider. Mijn verzoek tot opzegging kon niet voor mij verwerkt worden.

Ik heb hierop gereageerd:

Zoals reeds vermeld ga ik niet akkoord met het aanbod om enkel 1 maand abonnementskosten en aansluitkosten vergoed te krijgen.

Wat opmerkelijk dat u ervoor kiest om mij niet te laten gaan als klant, u zet tevens de toon van klantvriendelijkheid namens Vodafone. Even voor alle duidelijkheid, ik ben een contract aangegaan met Vodafone met ingang van 13 juli, Vodafone is haar verplichting niet nagekomen en dit zie ik dat ook als contractbreuk.

Wij hebben zakelijk een aanzienlijke kostenpost gehad voor het telefonisch onbereikbaar zijn voor onze klanten. Vodafone is haar afspraken niet nagekomen! Daarbij heb ik het recht om binnen 14 dagen te ontbinden van het contract.

Ik verzoek je mijn nummer vrij te geven en mijn abonnement te annuleren. Mocht je hier nog steeds geen gehoor aan willen geven dan verplicht je me vervolg stappen te ondernemen. Daarbij zal ik tevens social media gebruiken om Nederland op te hoogte te houden van de ontwikkelingen van de afgelopen week.

Hierop ontving ik een automatische mail dat de zaak is afgehandeld! Om na zo'n grove fout van Vodafone, ook nog eens op deze manier behandeld te worden is onbegrijpelijk schandalig.

Ik verwacht een fatsoenlijke compensatie voor de zakelijk onbereikbaarheid van 1 week. Daarbij wil ik ook kosteloos kunnen overstappen met nummerbehoud naar een andere provider.

Ook een klacht indienen over Vodafone?