Klacht Vodafone: weigeren direct vrijgeven van nummer na annulering telefoonabonnement

Klachtnummer
# 288289
Gebruiker
M.B.G. Keurentjes
Datum
0 reacties

Details

De klacht


ik heb een abonnement bij Vodafone per 8 januari geannuleerd (binnen de opzegtermijn van 14 dagen). nu krijg ik te horen dat mijn telefoonnummer pas over een maand, dus na 9 februari wordt vrijgegeven. een medewerker van Vodafone vertelt dat er een opzegtermijn van 30 dagen is. mijn uitleg aan de medewerker dat het gaat om een annulering en niet een opzegging helpt niet. hij zegt dat er niets aan te doen is. vervolgens heeft mijn nieuwe provider (Simpel) contact opgenomen met Vodafone om uitleg. Vodafone meldt aan Simpel dat het contract niet is geannuleerd, maar loopt tot 2020.
ik heb een bevestigingsmail van Vodafone (van 8 januari) dat ze mijn retourzending hebben ontvangen en vandaag heb ik ook een klacht bij hen ingediend.
(iets vergelijkbaars gebeurde bij de aanmelding: Vodafone nam pas na ruim twee weken mijn nummer over van de vorige provider (terwijl dat nummer al vrijgegeven was). op mijn vraag waarom daar zo lange tijd tussen moest zitten, kreeg ik te horen dat ik blij mocht zijn dat het binnen 14 dagen geregeld was. dat was één van de reden om niet heel blij te zijn met Vodafone)

De oplossing

per direct mijn telefoonnummer vrijgeven aan Simpel.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Vodafone hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Vodafone?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen