Klacht Vodafone: weigeren direct vrijgeven van nummer na annulering telefoonabonnement

M.B.G. Keurentjes

dit is een vervolg op de vorige klacht van 10 januari.
kort na indienen van de klacht werd ik gebeld door een medewerker van Vodafone. onduidelijk of dat naar aanleiding van deze of een andere vraag/klacht bij Vodafone is gebeurt.
ik kreeg van haar en vele andere medewerkers die ik daarna sprak verschillende uitleg over de reden voor een maandtermijn bij nummeroverzetting. (contractueel, wettelijk bepaald, algemene voorwaarden, etc.) uiteindelijk heb ik een medewerker gesproken van annulering die vertelde dat de annulering verkeerd zou zijn doorgevoerd. hij heeft dat recht gezet en het nummer zou alsnog per direct vrij zijn voor overname. hij kon dat echter niet per mail bevestigen. een andere afdeling heeft mijn vraag om schriftelijke bevestiging van annulering en nummervrijgave met een escalatieformulier gevraagd, maar ik heb daar nog niets op gehoord. Simpel (mijn nieuwe provider, alle lof voor hen en hun inspanningen) heeft opnieuw een spoedige nummeroverzetting gevraagd, maar weer te horen gekregen dat een maand opzegtermijn wordt gehanteerd.
op dit moment heb ik nog steeds geen schriftelijke bevestiging van annulering. afgelopen maandag, toen ik telefonisch annuleerde, werd gezegd dat hiermee ook het nummer vrij was voor overname (en dat ik niets retour hoefde te sturen omdat het een sim-only-abonnement is). per mail kreeg ik echter alleen een melding dat mijn retourzending was ontvangen en dat nog contact met mij zal worden opgenomen. heb ook bij een Vodafone-winkel geprobeerd mijn sim-kaart en retourbrief in te leveren, maar zij zeggen dat dat niet bij hen kan (in de brief bij de simkaart van Vodafone staat echter dat je per post kunt terugsturen of inleveren bij een Vodafone-winkel).

dat Vodafone contact opneemt met Simpel om met spoed mijn nummer over te laten zetten. Kan in elk geval alvast een medewerker van Vodafone schriftelijk aan mij bevestigen dat ik mijn abonnement heb geannuleerd en dat mijn nummer vrij is? zolang er geen oplossing blijf ik hierop terugkomen.
het lijkt erop dat mijn annulering niet goed is doorgekomen!!

Ook een klacht indienen over Vodafone?