Klacht Voetbalkadocard.nl: Voetbalkadocard haast nergens meer geaccepteerd

Klachtnummer
# 101925
Gebruiker
ThomasKokken
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik heb een 2e generatie voetbalkadocard met saldo van 75 euro. Deze kaart is echter nauwelijks meer te gebruiken, hoewel het eerst in iedere fanshop en voor kaarten van iedere voetbalclub in Nederland in de Eredivisie of de Jupiler League mogelijk was deze kaart te verzilveren, kunnen nu alleen nog maar kaarten van 8 clubs gekocht worden. Een vermindering van het aanbod met 80%, bovendien kunnen er geen kaarten voor wedstrijden van het Nederlands elftal van gekocht worden. Om toch het saldo te verzilveren wilde ik in de fanshop van Ajax een shirt kopen, dit is echter ook al niet meer mogelijk. Klaarblijkelijk is per 1 januari 2015 het beleid veranderd en is de kaart praktisch niet bruikbaar meer voor mij. Dit terwijl de kaart nog tot 6 juni 2016 geldig is. Qua communicatie van de verandering is het bedrijf ook in gebreken gebleven, er zou namelijk op 1 oktober 2014 een email zijn verstuurd, dit is echter gedaan naar de kopers en niet de bezitters, wat het praktisch nutteloos maakt.

Gewenste oplossing

Volledige compensatie

2 reacties

  1. Auteur
    Voetbalkadocard.nl
    Datum
    Met meneer is gecommuniceerd over de situatie na 1 januari en het feit dat wij alle geregistreerde gebruikers hier tijdig over geinformeerd hebben. Er ligt een verantwoordelijkheid bij de klant om zich bij ons te registreren. Daar roepen wij ook toe op, op de card en de drager. Doet men dit niet, dan kunnen wij alleen via de website communiceren, welke wij ook gedaan hebben en doen.Met geregistreerde gebruikers/kopers/ontvangers, hebben wij gecommuniceerd om hen te informeren over wijzigingen en overige relevante zaken.Waar de voetbalkadocard nu te verzilveren is leest men hier: www.voetbalkadocard.nl/verzilveren
    Dat is op meer plaatsen dan meneer beschrijft.Desondanks werken wij er aan om de card breeder geaccepteerd te krijgen.
    Bestedingsmogelijkheden kunnen wijzigen, daar hebben wij maar beperkt invloed op.Als de card niet verzilverd wordt, heeft de klant, na het verstrijken van de geldigheidstermijn van de card, de mogelijkheid om (minus administratiekosten) het saldo van de card teruggestort te krijgen.
  2. Auteur
    ThomasKokken
    Datum
    Een verantwoording bij de klant zelf ben ik het niet mee eens. De klant koopt het product en is er vrij deze te gebruiken in welke periode dan ook. Een eerdere activatie is daarvoor nutteloos. Heel mooi kan er verteld worden dat de kaart op meer plaatsen te verzilveren is, dit zijn echter slechts 8 voetbalclubs, waar er eerst 40 werden aangeboden. Verwijzingen naar kleine lettertjes siert het bedrijf niet. Graag zou ik per direct het saldo, eventueel minus administratiekosten, ontvangen.

Ook een klacht indienen over Voetbalkadocard.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen