Klacht Voetbaloutlet: Geen geld terug bij vertraging wanneer overstapt op andere openbaar vervoerder

Roelof_Geurts

Onlangs werd ik geconfronteerd met vertraging bij NS. Er reden geen treinen meer tussen Den Bosch en Tilburg. Het was op dat moment onduidelijk wanneer het treinverkeer werd hervat. Hierop heb ik de bus genomen. Bij het verlaten van het station heb ik uitgecheckt. Al met al een uur vertraging. Ik dien een claim in bij NS, maar die wordt afgewezen omdat op basis van mijn in- en uitcheckgegevens niet kan worden geconcludeerd dat ik vertraging heb gehad. Dat is natuurlijk de grootste onzin! Je dient een claim in omdat de NS een product niet kan leveren wat het wel belooft (van A naar B binnen een bepaalde tijd). Als ik vervolgens door de NS genoodzaakt ben om een andere openbaar vervoerder te kiezen dient de NS mij te vergoeden. Het is immers de NS die ervoor zorgt dat ik niet tijdig op mijn bestemming ben.

Geld Terug bij Vertraging is een schadevergoeding omdat je door schuld van de NS te laat op je bestemming bent gearriveerd. Uiterst merkwaardig dat NS met de invoering van de OV-chipkaart de 'spelregels' ineens heeft gewijzigd. Ik ben erg benieuwd waar Geld Terug bij Vertraging dan op slaat? Waar is het een onkostenvergoeding voor? Toch voor de tijd die je door schuld van de NS te laat op bestemming aan komt? Ik wil een duidelijk antwoord op mijn vragen. Daarnaast wil ik een schadevergoeding voor de claim die ik bedoel in de omschrijving. Het claimnummer kan ik geven indien noodzakelijk. Mocht NS geen duidelijke reactie geven (en geen standaard antwoord dus!) dan ben ik genoodzaakt de Geschillencommissie in te schakelen.

Wij vinden dat Voetbaloutlet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Voetbaloutlet?