Klacht Voetbalshop.nl: Vervanging van ondeugdelijk product (voetbalschoenen) binnen de garantieperiode

Robert10

Na contact gehad te hebben met de consumentenbond ben ik verwezen naar klachtenkompas.

Op 6 december 2016 (zie bijlage) kocht ik bij u een paar voetbalschoenen waarop u garantie hebt verleend. Het betreft Nike Hypervenom Phantom II AG Pro Black. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan heb gehad, aangezien de schoenen (met een nieuwwaarde van ± €285!) na minder dan vier maanden kapot zijn gegaan.
Helaas werden de eerste tekenen van slijtage al snel zichtbaar, tot eind april de schoenen echt begonnen te scheuren. Hierna heb ik contact met uw klantenservice gehad en op basis daarvan bent u met het volgende voorstel gekomen op mijn garantieaanvraag:

“We hebben je garantieaanvraag beoordeeld en deze is 50% geaccepteerd.
Wij zullen 1700 punten ( € 84.99) bijschrijven op je account.”

Ik heb de voetbalschoenen normaal gebruikt en ik ben van mening dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van de schoenen. Vandaar dat ik niet met dit voortel akkoord ga.

Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Het verlenen van garantie is een extra service bovenop dit wettelijk recht. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl.

Hier staat onder andere: “Het kan zijn dat een product niet goed werkt, of niet zoals beloofd in bijvoorbeeld reclame. Of het is beschadigd of niet compleet. U moet het dan repareren of vervangen. In het eerste halfjaar na de koop mag u dit alleen weigeren als u kunt bewijzen dat het probleem de schuld is van de consument. Na een halfjaar moet de consument bewijzen dat het probleem niet zijn schuld is. Reparatie of vervanging mag consumenten geen extra geld kosten. Ook niet als ze het product naar u moeten opsturen of als u moet langskomen. Het maakt niet uit of producten zijn afgeprijsd of in de uitverkoop zijn gekocht.”

Deze 6 maanden, beginnend op 6 december op het moment van aankoop, tot het moment dat ik Voetbalshop heb mede gedeeld dat het probleem is ontstaan, en ook tot op heden, zijn nog niet voorbij. Vandaar mijn vraag om tot een volgende oplossing te komen:

Aangezien Voetbalshop in eerder contact al heeft aangegeven niet in staat te zijn om de schoenen te repareren, lijkt mij een geschikte oplossing een van de volgende:

- een vervangend, gelijkwaardig paar voetbalschoenen toesturen

- het terugstorten van het volledige aankoopbedrag t.w. €169,99, dan wel op rekening of in spaarpunten op een account van Voetbalshop naar keuze.

Wij vinden dat Voetbalshop.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Voetbalshop.nl?