Klacht Voga: Buitensporig hoge onaangekondigde verzendkosten en weigering navolging Europese regelgeving.

Klachtnummer
# 312134
Gebruiker
caseynails
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 6 juli 2018 kocht ik een stoel in de "outlet/clearance sale" voor een bedrag van €159,29.
Drie dagen later op 9 juli 2018 meldde Voga, dat de stoel gereed was voor verzending.
Ook op 9 juli 2018 kreeg ik bericht dat voor verzending een bedrag van €236,14 voldaan moest worden.
Ik heb Voga op 9 juli 2018 gelijk laten weten deze verzendkosten veel te hoog te vinden en de koop ongedaan maakte.
Voga weigerde dat en argumenteerde dat het product op bestelling voor mij was gemaakt en daarom Europese regelgeving over ongedaan maken van de aankoop niet van toepassing waren.
Ik heb dat bestreden op basis van de feiten dat de stoel uit voorraad aangeboden werd in de "Outlet/clearance sale".
De stoel kon immers al na 3 dagen geleverd worden. Voga schrijft in haar "Terms and Conditions" dat de minimale productie tijd 8 weken is.
Bovendien heeft Voga nagelaten de "delivery costs" vooraf te melden en dat deze onverwachte onaangekondigde verzendkosten in relatie tot de prijs van de stoel buitenproportioneel zijn.

Voga gaat tot dusver niet op deze argumenten in en weigert tot terugbetaling.

De oplossing

Ongedaan maken koop en terugbetaling van €159,29

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Voga hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Voga?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen