Klacht Volkskrant: Abonnement blijkt duurder dan overeengekomen.

Jeroen

Sinds 19 april 2013 heeft H.M.Vermeer een abonnement op de Volkskrant: in de week digitaal en zaterdag op papier. Dit kost de eerste 2 jaar € 19,99 per maand. Het abonnementsgeld wordt echter vaker dan eens per maand geincasseerd. Volgens de leveringsvoorwaarden wordt per maandabonnement 25 x geleverd. Een maand heeft echter 6/7 x 30 dagen is 25,7 leveringsdagen. Daarnaast blijkt, dat de incasso's gemiddeld plaats vinden elke 26,6 dagen ofwel volgens dezelfde berekening elke 22,8 leveringsdagen. Conclusie: de Volkskrant wordt niet 25,7 dagen geleverd, maar 22,8 dagen, ofwel 11 % minder. dan redelijkerwijs mag worden verwacht.
Er is rekening gehouden met de ca 6 feestdagen per jaar dat er geen krant verschijnt.
Nadat ik uiteindelijk de leveringsvoorwaarden kreeg toegestuurd heb ik op 14 december een brief gestuurd van gelijke strekking als hierboven, maar daarop geen antwoord ontvangen.

1- dat de Volkskrant zich houdt ten minste aan haar eigen leveringsvoorwaarden
2. dat de Volkskrant zich houdt aan het aantal leveringsdagen dat redelijkerwijze mag worden verwacht
3. dat de Volkskrant het te veel geincasseerde retourneert

Wij vinden dat Volkskrant hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!