Klacht Volkskrant: Alles: "zonder vooraankondiging" (ook.. een incasso op je dak!)

idoru

Mijn oude vriend, verblijvende in het bejaardenhuis, is al vele vele jaren full lid van de Volkskrant. Op een dag wordt hij ziek. Er is niemand die zich om zijn financiele zaken bekommerd dus ik houd een oogje in het in het zeil.
Hij heeft geen internet, nooit gehad. Ik ontvang de e-mails van de volkskrant om die reden. Op een dag valt er een betalingsherinnering in mijn box. Hij krijgt schriftelijk een herinnering. Daarna nog een herinnering met de woorden "Als u niet voor die-en-die datum betaald zullen we uw krant moeten stopzetten" terwijl op dat moment de krant al weken niet meer wordt geleverd! Alhoewel ik mijn oude vriend al een paar keer heb aangespoord die rekening van de volkskrant in de gaten te houden is hij nauwelijks in staat zich hier nog om te bekommeren gedurende zijn ziekte. Ik denk maar zo: "er komt nog wel een incasso-dreiging en dan moeten we dit toch echt even gaan aanpakken". Maar dit gebeurt niet. Wat wel gebeurt is een brief waarin de incasso al een feit is! Ik bel de volkskrant en leg zijn/de hele situatie voor. Ook het feit dat er geen enkele incasso dreiging op voorhand is geweest. Dit ontkent de volkskrant glashard, noch is er enig begrip voor de situatie waar mijn oude vriend in verkeerd. Ik sta versteld van deze hele gang van zaken en dit betreffende een trouwe lezer voor jaren!

De incasso (abonnementsgeld x 2!) wordt ontsteld betaald. Vele krantloze maanden zijn inmiddels verstreken.
En dan ineens valt uit het niets, wederom zonder vooraankondiging (!), de Volkskrant weer in de brievenbus! Ik heb toch echt telefonisch aangegeven dat dit "einde verhaal" is. Ik stuur een schriftelijke brief waarin ik het abonnement zo snel mogelijk wil stopzetten.
Ik krijg een email dat het abonnement wordt stopgezet op 16-8-2017. Dat is nog anderhalve maand eraan vastzitten ook!

Je verwacht geen kapitalistisch kliekje achter de volkskrantschermen. Als er een beetje meer begrip was geweest voor mijn oude vriend en de zaak wat meer door mensenogen was bekeken i.p.v. door de ogen van pure geldwolverij dan was hij vast nog lid geweest.

Zeer slechte zaak en een bittere tegenvaller van een krant die "het volk" zo hoog in het vaandel zou moeten hebben.

Abonnement per direct stopzetten en geen abonnementsgeld meer innen voor de afgelopen week dat de krant ongevraagd op de mat valt.

Wij vinden dat Volkskrant hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Volkskrant?