Klacht Volkskrant: Geen reactie op mails, telefoontjes, geen herinnering, geen krant, wel incasso bureau

Letzz

Volgens de Volkskrant zou ik een jaarabonnement hebben aangeschaft. Ik tekende voor een proefabonnement van 1 maand.
Toen de kranten bleven komen heb ik gebeld, vele malen, klachtenformulieren ingevuld waarop nooit een antwoord is gekomen, de persgroep gebeld die zouden terugbellen maar dat nooit hebben gedaan.
In al mijn gesprekken en mails heb ik aangegeven dat ik geen abonnement had afgesloten en gevraagd om bewijs of contract. Het 'abonnement' begon begin februari, Ik heb in alle contacten aangegeven dat ik de krant tot en met juli zou betalen, dat ik de krant niet meer las en niet meer wilde ontvangen.

Op 23 juli kreeg ik een bericht dat de automatische afschrijving niet was gelukt en heb ik weer gebeld om uit te leggen waarom niet. Daarna niets meer gehoord en ook geen krant meer ontvangen.
Ik ging ervan uit dat het opgelost was omdat ik niets meer hoorde. Geen mails over openstaande rekeningen, geen herinneringen. Op 2 september komt er opeens een mail van incassobureau met een rekening + 40 euro incassokosten.

Als reactie op mijn bezwaar naar het incassobureau stuurt de Volkskrant opeens wel het contract dat ik zou hebben getekend en het mailtje dat ze mij zouden hebben gestuurd. Geen enkel bewijs van een mailtje naar mij toe als reactie op al mijn telefoontjes of vragen.

De Volkskrant gebruikt het incassobureau om mensen onder druk te zetten zodat ze contracten na komen die ze niet hebben afgesloten.
Als ik online een petitie teken moet ik eerst reageren op een mail zodat ze zien dat ik de mail gelezen ben en ik ik ben. Hoe kan een Volkskrant mensen dan op zo'n manier onder druk zetten en roepen dat er (nu opeens wel) een contract is en dat ze een mail hebben gestuurd.

Schandalig handelen van de Persgroep en de Volkskrant.

Ik wil dat het bedrijf zijn eigen rekening + incassobureau terugtrekt.
Ik hoef geen excuses voor de behandeling en geen compensatie voor de vele uren dat ik hier mee bezig ben geweest.
Wat ik wil is dat mensen die via colportage een abonnement krijgen aangesmeerd een brief of mail krijgen waar ze op moeten reageren voordat het contract rechtsgeldig wordt en dat ze niet iets krijgen waar ze niet voor hebben getekend. Dit zodat andere mensen niet dezelfde eindeloze weg hoeven te gaan als ik nu moet doen.

Wij vinden dat Volkskrant hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Volkskrant?