Opgelost door Volta Limburg: Opzegging huurovereenkomst CV ketel

C.A.S. van Denderen

Ik heb een huurovereenkomst van een cv ketel die op 20-5-2006 is ingegaan voor minimale periode van 120 maanden. Er is begonnen met 31,19 euro per maand. Inmiddels betaal ik 43,05 euro per maand. Na 12 jaar zou het bedrag per maand veranderen naar ongeveer 25 euro per maand. Nu heb ik gebeld en wordt er aangegeven dat dit pas ingaat in het nieuwe kalenderjaar nadat de 12 jaar verstreken zijn . Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb al veel geld betaald voor de cv ketel over de afgelopen 12 jaar. O om het contract op te zeggen omdat het verouderd is en niet flexibel moet ik 2 maanden van tevoren opzeggen en worden er ook nog kosten in rekening gebracht voor het verwijderen van de oude cv ketel die al lang en breed betaalt is. Ik ben van mening dat de kosten van het verwijderen niet in rekening gebracht moeten worden omdat ik al veel betaald heb. Het plaatsen destijds was al duur. En een nieuwe door volta te laten plaatsen kost mij ongeveer 800 euro plaatsingslijsten terwijl ik al veel betaald heb voor plaatsing de 1e keer. Andere bedrijven vragen daarvoor minder dan 200 euro. Ik voel me echt dom ooit voor volta te hebben gekozen. Dit voelt als alle voordelen voor het bedrijf en alle nadelen voor de klant. Ik wil ook niet meer vastzitten aan een wurgcontract. Er zijn andere bedrijven die flex contracten bieden. Na 1e jaar opzegbaar zonder kosten voor overname of verwijdering. Graag wil ik weten wat jullie voor mij willen doen. Een adviseur is al geweest met een dure optie. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan.

C.A.S. van Denderen
    Volta limburg het zou heel fijn zijn als je reageert op bovenstaande klacht.
    Volta Limburg
    Geachte heer/mevrouw van Denderen,

Bij deze willen wij graag reageren op uw klacht die wij onlangs van u hebben binnengekregen.
    In uw klacht uit u uw ongenoegen over de huurprijs die wij hanteren en de kosten die wij in berekenen bij een eventuele vervanging. Ik heb u zojuist gebeld en een voicemail bericht ingesproken.
    Ik ben ervan overtuigd dat wij samen tot een oplossing zullen komen, gezien wij u als trouwe klant graag behouden.
    Volta Limburg
    Beste mevrouw van Denderen,

Zoals telefonisch besproken zullen wij u om in de nabije toekomst benaderen met een offerte op maat.

Met vriendelijke Groet,

D. de Wijs, afdeling contractbeheer.

C.A.S. van Denderen
Beloofde korting in laten gaan en in januari 2019 bespreken hoe een nieuw contract er dan uit gaat zien qua flexibiliteit met opzegtermijn, afkoopkosten, plaatsingskosten etc.

Ook een klacht indienen over Volta Limburg?