Klacht Volta Limburg: slechte dienstverlening

AJE Boere

Heb verleden jaar december 2 maal een storing gehad aan mijn gehuurde geiser, kreeg bij de tweede keer te horen dat hij niet meer gemaakt kon worden omdat er geen onderdelen meer van te krijgen waren en ik maar een boiler moest laten installeren. Omdat ik copd heb en graag warm wil douchen heb ik contact opgenomen met de Volta, daar kreeg ik te horen dat dit mij bijna 250 euro zou gaan kosten heb ook meteen kenbaar gemaakt dat ik het daar niet eens mee was maar kon helaas niet zonder warm water, als ik de voorwaarden lees zie ik toch staan dat de volta moet zorgen dat de gehuurde geiser naar behoren moet functioneren en dat het niet mijn probleem is dat er geen onderdelen meer van te krijgen zijn. toen de meneer van de volta kwam om de papieren te tekenen zag ik naderhand dat er een papier van een zelfde boiler in de Kasteel Terwormstraat 13 B gratis is geplaatst de nota bedraagt 00. vraag mij ook af waarom ik na 6 maanden toch een rekening krijg dacht dat de Volta mij de rekening had kwijt gescholden.
de reactie van Volta.
Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben de situatie op het andere adres bekeken en zij hebben echt geluk gehad. Zij hadden ook installatiekosten moeten betalen voor het plaatsen van de elektrische boiler. Het zou flauw zijn om daar nog installatiekosten in rekening te gaan brengen.

Verder staat in de Algemene Voorwaarden vermeld het volgende:

Als het toestel zodanig defect raakt, dat het niet meer veilig, doelmatig en bedrijfszeker
kan functioneren en dat herstel niet meer gerechtvaardigd is dan kan eenzijdig de huurovereenkomst beëindigd worden.
In uw situatie is hier helaas sprake van. “Open” toestellen mogen niet meer geïnstalleerd worden en gaan uit de productie en i.p.v. van deze “open” geisers worden er elektrische boilers geplaatst. Er zijn afspraken gemaakt met installateurs, woningstichtingen en accountmanagers zodat de boilers tegen gereduceerde tarieven worden geïnstalleerd.

Om u enigszins tegemoet te komen zullen wij de komende 3 maanden geen huur van de boiler incasseren.

Heb de factuur betaald en wil dat dit terug gestort wordt

AJE Boere
Ben het er niet mee eens en laat het verder nakijken of ik toch in mijn gelijk gesteld kan worden.

Ook een klacht indienen over Volta Limburg?