Klacht VoltaSolar: Overrverhitting in huis als gevolg van een onjuist functioneren van thermostaat

Klachtnummer
# 65891
Gebruiker
May Hol
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 15 juni zijn wij op vakantie gegaan. Op 23 juni kregen wij een telefoontje van de buren dat het in huis extreem warm was en dat zelfs kaarsen gesmolten waren. De thermostaat in de kamer gaf 50 graden aan! De temperatuur van de vloerverwarming was 70 graden, terwijl deze maximaal op 40 graden is ingesteld. Zij hebben de installatie uitgeschakeld. Op dinsdag 24 juni heeft de buurvrouw de storingsdienst van Volta Limburg gebeld. De monteur constateerde dat de batterijen leeg waren. De monteur gaf aan dat er geen oplaadbare batterijen in de thermostaat mochten worden gebruikt, omdat die ineens leeg zijn, maar als het gewone batterijen waren zouden ze gaan knipperen. Ook al zouden het gewone batterijen zijn geweest, de kans dat het zou worden geconstateerd is bijzonder klein. Het verbaast mij zeer dat er geen afdoende beveiliging is op het systeem om in dergelijke gevallen de installatie uit te schakelen.

De oplossing

Acceptatie van de productaansprakelijkheid door Volta Limburg.
Volledige vergoeding van geleden schade alsmede eventuele toekomstige vervolgschade.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

VoltaSolar is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over VoltaSolar?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen