Klacht Vomar Voordeelmarkt: Lastig vallen / stalking klant. Bewust geen 1,5 m afstand aanhouden.

M.S. Fiestas

Stelselmatig wordt ik lastig gevallen in de Vomar te Sassenheim. Als eerste begint het met camera,s die gebruik maken van `` GEZICHTSHERKENNING`` Als je om welke reden ook in de database zit van de supermarkt, wordt je er uit gepikt. Gezichtsherkenning is verboden ! Zie ook: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/nieuws/formele-waarschuwing-ap-aan-supermarkt-om-gezichtsherkenning
Het lastig vallen van de klant gaat middels achtervolging waarbij bewust ook paden met elkaar wordt gekruist. Op enkele centimers afstand in plaats van 1,50 meter afstand in verband met Covid.
Het bewust vegen voor de voeten met een dweilmachine. Het vegen met een bezem bij de kassa zeer dicht langs de klant, waarbij ook geen 1.5 meter afstand wordt gehouden. Ik heb de supermarkt manager Rick Spaan er op aangesproken. Zonder resultaat. Uiteraard zonder resultaat want deze heer Rick Spaan geeft de opdracht aan het personeel. Ik heb ex-werknemers gesproken van de Comar te Sassenheim, en die bevestigen dat ze bepaalde opdrachten krijgen, hoe op welke manier de klant te behandelen. (lastig vallen) Het schetste mijn verbazing dat ik niet de enige ben. Ook vaak jongeren, Polen etc krijgen de zelfde behandeling. Ik weet van mijzelf dat ik altijd betaal. Nooit en te nimmer aangehouden of tascontrole etc. Zondag 21-3-2021 was het weer raak. Een jongeman zocht mij bewust op met een karretje met verschillende artikelen. Waar ik stond kwam hij ook. Kan 2 of 3 keer gebeuren maar daarna is geen toeval meer. Bewust op korte afstand in gangpad passeren op een paar centimeter. Ik heb 2 keer geschaarschuwd dat hij 1,5 meter afstand moest houden. De derde keer heb ik deze jongeman (teamleider) aangesproken. Ik moest helaas mijn stem verheffen. De jongeman bood zijn excuus aan en begreep mijn boodschap. geen last meer gehad. Ik vind het zielig dat jonge mensen, vaak nog bezig met hun studie, voor het karretje worden gespannen door de supermarkt manager. Wie weet welke onzin over mij wordt verkondigd als klant. Tegen personeel. Vaak tijdelijk personeel die in de buurt wonen. Dat is smaad en laster. Ik begeef mij op een punt dat ik de advocaat inschakel en getuigenverklaringen laat opmaken van de ex-werknemers.

Het hoofdkantoor dient in te grijpen zodat het voor iedereen prettig boodschappen is. Voor klant en personeel. Daarbij moet de gezichtsherkenning stoppen vanwege het simpele feit dat het niet toegestaan is. verboden !

M.S. Fiestas
    Helaas nog niet opgelost. Gaat Vomar zo met klachten om? Vandaag was het weer raak. Haal ik boodschappen en ik hoor ik een bericht op mijn telefoon. Die wil ik lezen want het kan belangrijk zijn. Om het bericht te kunnen lezen, moet ik de telefoon wat verder van mijn gezicht af houden, 40 a 50 cm. Dan pas kan ik het lezen en anders met een leesbril. Komt er een medewerker naar me toe en vraagt op een agressieve toon of ik een foto maak van hem. Pardon?? Ik wil best een foto maken maar dan wel van Shakira of jennifer Lopez. Het liefst een selfie. Maar niet van een medewerker die vakken aan het vullen is. Natuurlijk mag deze medewerker het vragen, maar de toon en manier waarop. Zo gaat Vomar met klanten om? Ik heb wederom de vervangend teamleider/manager aangesproken. En dat ik persoonlijk vind dat klanten plezierig moeten kunnen winkelen en medewerkers op een aangename manier moet kunnen werken. Maar dat geagiteerd en onfatsoenlijk gedrag van sommige personeelsleden dit duidelijk in de weg staat.

M.S. Fiestas

Ook een klacht indienen over Vomar Voordeelmarkt?