Klacht Voogd & Voogd: Voogd en Voogd heeft intern de boel niet op orde en probeert die problemen op klant af te wenden.
Details
Klacht
We hebben een verzekering afgesloten bij Bakker assurantiën,Het was een verzekering van Marsh. Wij kregen rekeningen van VSP.
Bakker werd Van Gijssel en Kroon. Dat werd Quintes
Toch liep de verzekering bij van Kampen assurantiën Die stuurt brieven in enveloppen van Voogd en Voogd. Van Kampen gebruikt een e-mailadres van VKG.
Toen we in maart 2022 een herinneringsbrief ontvingen van een premie ‘22/’23 (zonder eerste brief of polis te hebben ontvangen) stond daarop dat als we niet betalen, we niet meer verzekerd zouden zijn.
Prima, we zijn overgestapt naar een andere verzekeraar.
Eind juni '22 kregen we brief van van Kampen op briefpapier van Voogd en Voogd met een herinnering. “betaalt u de door u verschuldigde bedragen niet direct of niet volledig dan kunnen we uw verzekering definitief beeïndigen”. Afgaande op die zin was alles dus geregeld. Voor de zekerheid wilden we wel formeel opzeggen.
Het heeft mijn man op 22 juni een uur gekost om, na tussen V&V en van Kampen 8x doorverbonden te zijn, te ontdekken dat we bij Quintes moesten opzeggen. Na lang wachten werd de hoorn daar op de haak gegooid. 2e poging op 29 juni bleek dat hij iemand nodig had die terug zou bellen. Dit is niet gebeurd. Op 4 juli heeft hij dan maar via mail bij VKG opgezegd. Want daar moest het volgens Quintes. In een telefoontje werd onze opzegging bevestigd en daarna hoorden we niets meer.
Vreemder werd het toen we in december ’22 ineens een incassobureau van Voogd en Voogd op ons dak krijgen. Nadat we onze opzegging aan hen gemaild hebben hoorden we niets. Toen ik belde kreeg ik te horen dat Voogd en Voogd wel even zou beslissen of we wel of niet hadden opgezegd. Na enige tijd kregen we weer een brief van het incassobureau met de opmerking dat geprobeerd is ons te bellen (niet waar) en een verzoek om te betalen. Toen ik daarover belde werd me ook gezegd dat we een sms hebben gekregen (ook niet waar) en een mail hebben gehad (ook niet waar). Toen ik vroeg om bewijs voor deze beweringen moest ik maar mailen. Maar het incassobureau reageert niet op mails.
Ik vroeg gepikeerd of ik dit niet nu direct kon verzoeken nu ik ze toch aan de telefoon had in plaats van mailen waar ik geen antwoord op zou krijgen; ze hing op.
We hebben dus onze verzekering na heel veel tijd en moeite opgezegd maar weten niet hoe we in hemelsnaam van Voogd en Voogd en deze onterechte rekening af kunnen komen. We hebben voor deze verzekering met 9(!) organisaties te maken gehad. Niet te doen.
Gewenste oplossing
1) ik wil dat het incassobureau van Voogd en Voogd ons met rust laat2) dat Voogd en Voogd zijn zaken op orde brengt en ons met rust laat
(en ik adviseer Voogd en Voogd met een ander incassobureau te werken dat niet liegt over gedane werkzaamheden)
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.