Klacht Voogd & Voogd: Voogd en Voogd heeft intern de boel niet op orde en probeert die problemen op klant af te wenden.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 645050
Gebruiker
Verzekeringsmoe#37
Datum
4 reacties

Details

Klacht

We hebben een verzekering afgesloten bij Bakker assurantiën,
Het was een verzekering van Marsh. Wij kregen rekeningen van VSP.
Bakker werd Van Gijssel en Kroon. Dat werd Quintes
Toch liep de verzekering bij van Kampen assurantiën Die stuurt brieven in enveloppen van Voogd en Voogd. Van Kampen gebruikt een e-mailadres van VKG.

Toen we in maart 2022 een herinneringsbrief ontvingen van een premie ‘22/’23 (zonder eerste brief of polis te hebben ontvangen) stond daarop dat als we niet betalen, we niet meer verzekerd zouden zijn.
Prima, we zijn overgestapt naar een andere verzekeraar.

Eind juni '22 kregen we brief van van Kampen op briefpapier van Voogd en Voogd met een herinnering. “betaalt u de door u verschuldigde bedragen niet direct of niet volledig dan kunnen we uw verzekering definitief beeïndigen”. Afgaande op die zin was alles dus geregeld. Voor de zekerheid wilden we wel formeel opzeggen.

Het heeft mijn man op 22 juni een uur gekost om, na tussen V&V en van Kampen 8x doorverbonden te zijn, te ontdekken dat we bij Quintes moesten opzeggen. Na lang wachten werd de hoorn daar op de haak gegooid. 2e poging op 29 juni bleek dat hij iemand nodig had die terug zou bellen. Dit is niet gebeurd. Op 4 juli heeft hij dan maar via mail bij VKG opgezegd. Want daar moest het volgens Quintes. In een telefoontje werd onze opzegging bevestigd en daarna hoorden we niets meer.

Vreemder werd het toen we in december ’22 ineens een incassobureau van Voogd en Voogd op ons dak krijgen. Nadat we onze opzegging aan hen gemaild hebben hoorden we niets. Toen ik belde kreeg ik te horen dat Voogd en Voogd wel even zou beslissen of we wel of niet hadden opgezegd. Na enige tijd kregen we weer een brief van het incassobureau met de opmerking dat geprobeerd is ons te bellen (niet waar) en een verzoek om te betalen. Toen ik daarover belde werd me ook gezegd dat we een sms hebben gekregen (ook niet waar) en een mail hebben gehad (ook niet waar). Toen ik vroeg om bewijs voor deze beweringen moest ik maar mailen. Maar het incassobureau reageert niet op mails.
Ik vroeg gepikeerd of ik dit niet nu direct kon verzoeken nu ik ze toch aan de telefoon had in plaats van mailen waar ik geen antwoord op zou krijgen; ze hing op.

We hebben dus onze verzekering na heel veel tijd en moeite opgezegd maar weten niet hoe we in hemelsnaam van Voogd en Voogd en deze onterechte rekening af kunnen komen. We hebben voor deze verzekering met 9(!) organisaties te maken gehad. Niet te doen.

Gewenste oplossing

1) ik wil dat het incassobureau van Voogd en Voogd ons met rust laat
2) dat Voogd en Voogd zijn zaken op orde brengt en ons met rust laat

(en ik adviseer Voogd en Voogd met een ander incassobureau te werken dat niet liegt over gedane werkzaamheden)
Geboden oplossing
De geboden oplossing is ten eerste dat door toedoen van V&V een maand te laat de opzegging verwerkt wordt, maar het ergste is dat ze een bedrag voor 'service' willen inhouden! Dat vinden wij absurd en onterecht. Stel je voor, we waren feitelijk niet eens verzekerd gezien de manier van niet-communiceren (we hadden nooit een claim kunnen indienen weten we nu). Nu moeten we weer een brief naar de directie sturen. Alles om het klanten zo moeilijk mogelijk te maken. Dus ondanks dat we al vele uren in deze opzegging hebben moeten steken, moeten we er nu nòg meer tijd in steken, met een voorspelbare uitkomst waardoor we daarna ook nog juridisch verder moeten. Gelukkig hebben ze dat idiote incassobureau nu wel van onze nek afgehaald. Deze zaak is dus niet afgesloten helaas...
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

4 reacties

  1. Auteur
    Voogd & Voogd
    Datum
    Beste mevrouw Schoemaker,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend om te horen dat u deze ervaring met ons heeft bij het beëindigen van uw verzekering. Wij hebben een interne klacht voor u aangemaakt onder referentienummer 2023-14184.

    Wij zullen u zo spoedig mogelijk informeren over de afhandeling van de klacht.

    Met vriendelijke groet,
    Voogd & Voogd Verzekeringen
  2. Auteur
    Verzekeringsmoe#37
    Datum
    Ik vroeg me af wat de status van dit probleem is. Als jullie bellen met Quintes of 1 van de andere partijen kunnen jullie zien dat we opgezegd hebben (dat heb ik zelf ook nog even extra voor jullie gecheckt, helaas lukt het hen niet daar een bevestiging van aan me in de mail te sturen).

    We willen echt nooit meer met dat idiote incassobureau van jullie te maken krijgen. Inmiddels ben ik er ook achter dat het al jàren hun werk is om hun werk niet te doen en dat jullie ze wellicht daarom bewust gekozen hebben, jammer om zo met mensen om te willen gaan.

    Groet,
    Verzekeringsmoe#37
  3. Auteur
    Verzekeringsmoe#37
    Datum
    Nou krijg ik toch weer een rare standaard brief van het incassobureau van Voogd & Voogd dat ze zullen adviseren om naar de rechter te gaan. Hoeveel kan er mis gaan.

    Graag spoedig een oplossing/einde voor dit probleem.

    Groet,
    Verzekeringsmoe#37
  4. Auteur
    Voogd & Voogd
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw Schoemaker,

    Wij hebben van onze afdeling vernomen dat er inhoudelijk is gereageerd op uw klacht met referentienummer 2023-14184. De afdeling heeft de situatie voor u nagekeken, en de bevindingen aan u toegelicht.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Voogd & Voogd Verzekeringen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Voogd & Voogd?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen