Klacht Voordeeldrogisterij: Handelen door Voordeeldrogisterij in strijd met geldend recht

happy Niet opgelost
Ervhemon

Op 1 februari 2017 bij Voordeeldrogisterij een Omron bloeddrukmeter gekocht.
Na ontvangst de handleiding gelezen en in gebruik genomen. De uitkomst van de meting was beduidend hoger dan ik gewend was bij mijn oude en bij de huisarts. Toevallig moest ik die week nog een bezoek brengen aan de huisarts. De praktijkassistente heeft toen met zowel haar professionele bloeddrukmeter als met mijn Omron de bloeddruk gemeten. De uitkomsten waren nogal verschilend. Die van de Omron was opnieuw beduidend hoger. Hier keek de praktijkassistente van op. Dat was zij niet gewend van Omron.
Ik heb daarom contact opgenomen met Voordeeldrogisterij met het verzoek de meter om te ruilen of te zorgen dat de metingen goed zouden worden. Van Voordeeldrogisterij kreeg ik slechts de mededeling dat de meter om hygiënische redenen niet werd teruggenomen. Dit standpunt werd ook volgehouden toen ik me er terecht op beriep dat mij een apparaat was geleverd dat niet voldeed aan hetgeen van een deugdelijk apparaat verwacht mocht worden. Dit is dus handelen in strijd met de geldende wetgeving!!
Gelukkig reageerde Omron net andersom. Zij hebben mij de gelegenheid geboden om de meter naar hen te sturen. Hij wordt dan opnieuw gekalibreerd en indien nodig vervangen door een nieuwe.
Duim omhoog voor Omron , duim ver omlaag voor Voordeeldrogisterij. Dit was mijn eerste en laatsteaankoop bij dit bedrijf.

Voordeeldrogisterij
    Beste Henk, wij vinden het erg vervelend om te horen dat u zo ontevreden bent over uw bestelling. Wij hebben verschillende keren contact met u gehad over uw bestelling en hierbij hebben wij uitgebreid antwoord gegeven op uw vragen over de bloeddrukmeter. Het komt altijd voor dat thuismetingen iets afwijken van metingen bij de huisarts en/of ziekenhuis "ook wel het witte jassen syndroom genoemg". Dit kan ook komen door het niet correct opvolgen van de gebruiksaanwijzing of door metingen uit te voeren op een onjuiste manier. Dit komt in bijna alle gevallen voor, want Omron bloeddrukmeters zijn één van de beste bloeddrukmeters en het meest nauwkeurig. Wij hebben u aangeraden om het apparaat te resetten en de gebruiksaanwijzing op te volgen voor het instellen van het apparaat. U wilde dit niet, u wilde het product retour sturen. Omdat deze producten niet retour gestuurd kunnen worden, en al helemaal niet zonder originele verpakking, waarvan u heeft aangegeven deze weggegooid te hebben, konden wij u het apparaat niet retour laten sturen. Ik begrijp nu dat Omron het apparaat voor u zal kalibreren, daarna werkt het gewoon weer. Fijn dat het op deze manier toch nog goed is opgelost!
    Met de vriendelijkste groet,

Sanne / Klantenservice

Ervhemon
Niet wat de in strijd met de wetgeving handelende Voordeeldrogisterij betreft. Ik heb mijn grief daarom ook gemeld bij Consuwijzer. (Autoriteit Consument en markt). Wat de bloeddrukmeter betreft heb ik die volledig nagekeken retour ontvangen van Omron. Omron heeft gedaan wat ik wettelijk van die zogenaamde Voordeeldrogisterij had mogen verwachten, Hoewel geen partij wat de klacht betrof, welke had dienen te worden afgehandeld door die drogist, heeft Omron mijn klacht/verzoek naar meer dan volle tevredenheid, eigenlijk meer dan uitstekend afgehandeld. Het apparaat werkt nu perfect. Goede service, goede adviezen. Dus voor OMRON DE DUIM VER OMHOOG en dubbel zover OMLAAG VOOR DIE DROGIST. Op Omron kun je vertrouwen. Die indruk heb ik niet van die drogisterij.

Ook een klacht indienen over Voordeeldrogisterij?