Klacht Voordeeldrogisterij: Klacht retourproces bij een artikelklacht

sad Niet opgelost
LLS

25 mei jl. heb ik bij dit bedrijf een oven gekocht online. Een groot model, want: handig! Het duurde even voordat deze geleverd werd, maar inmiddels hebben wij een tijdje het artikel in huis. Helaas hebben we een artikelklacht. De rubbers gaan los van de oven waardoor de deur los blijft staan. Geen lampje er in, dus erg onhandig aangezien je deze niet recht kan doen in een bloedhete oven...

Zodoende heb ik een artikelklacht ingediend, inclusief foto's. Naar aanleiding hiervan werd het een fabricagefout genoemd. Oké, erg vervelend maar wat gaan we daar aan doen?
Het artikel moet retour was de conclusie, in zijn eigen doos (die groot was, want: handig) die ik niet meer heb (want die doos was dus groot). In de eerste instantie zouden de retourkosten vergoed worden nadat je deze had voorgeschoten. Collega nummer zoveel in mail nummer 10 over dit onderwerp, geeft weer aan dat deze kosten niet vergoed gaan worden want dan had ik deze binnen de zichttermijn moeten terug sturen. Dit betreft nog steeds een artikelklacht.

Het komt er dus op neer, dat ik verpakkingsmateriaal moet aanschaffen (want als het product beschadigd aan komt, komt dit óók voor mijn rekening is al aangegeven), karton (want het past in een verhuisdoos oid), ik verzendkosten moet betalen van 13,25 euro want als ik het beschermd wil inpakken past het niet binnen de afmetingen en ik deze ook nog weg moet brengen zonder auto (onder mijn arm ofzo? Goed, dat kan dus óók niet, want het is veel te groot). Al met al ben ik dus heel wat kosten verder, voor een grote (handig!) oven, die ik niet zo even oppak die ik moet retourneren ivm een artikelklacht die een productiefout wordt genoemd. Tevens ben ik ook 11 mails verder, voordat het bedrijf dit (hoop ik dan) begrijpt en nog steeds iedere mail hetzelfde verhaal tikt, maar waar de details nog wel eens van veranderen (ten negatieve van mij, de consument). Alles bij elkaar hebben we het ook nog eens over een product van 89 euro, dus de verhouding van de te verwachten te maken kosten, is absurd. Ook mag er geen gebruikersschade zijn. Uiteraard zitten er geen deuken oid op, maar een oven gebruiken zonder gebruikers "schade" is natuurlijk onmogelijk.

Gezien veel zichzelf respecterende bedrijven, grotere artikelen laten ophalen of het artikel aan huis beoordelen, zou dit al een bijzonder goed begin zijn als het artikel dan toch terug moet. Verder zou het een stuk klantvriendelijker zijn als de best hoge te maken kosten vergoed worden.

LLS
De oplossing wat betreft retour kosten zijn helder, enkel, nog steeds wordt er voorbij gegaan aan het feit dat, gezien de grootte van het pakket, het überhaupt amper mogelijk is het pakket vast te houden, laat staan retour te sturen. Lopend of op de fiets is dus al helemaal geen optie. Ook wordt er geen reactie gegeven op de te maken verpakkingskosten, aangezien de doos al kapot was voor ontvangst...

Ook een klacht indienen over Voordeeldrogisterij?