Klacht Voortman keukens: Levering van een ondeugdelijke kokendwaterkraan van Dekker die veel te heet (82 graden) geeft. water

Klachtnummer
# 689325
Gebruiker
Gebruiker1695287478
Datum
4 reacties

Details

Klacht

In oktober 2016 werd door Voortman Keukens bij ons een keuken geïnstalleerd met een 8 liter Inventum boiler en kokend waterkraan van Dekker Voorthuizen. Na installatie bleek dat er heet water (82 graden) uit de warmwaterkraan kwam en de temperatuur op de boiler niet af te stellen viel. Na lang aandringen werd de boiler in augustus 2018 vervangen door een nieuwe. Al gauw bleek dat ook deze boiler niet afgesteld kon worden en dat er veel te heet water uit de warmwaterkraan kwam. Ook deze klacht hebben wij herhaaldelijk geuit bij zowel Voortman keukens, als bij Dekker Voorthuizen. Men beriep zich echter op het verlopen van de garantieperiode, maar verklaarden zich bereid tegen betaling het probleem op te lossen.
Wij hebben met geduld aangegeven dat wij een kosteloze oplossing verwachtten, omdat er nooit een deugdelijk product is afgeleverd dat aan onze verwachtingen voldeed. Intussen hebben wij een jaar geleden lekkages gehad doordat de druk van het hete water te hoog werd in de leidingen en daardoor begonnen te lekken, met schade aan het keukenmeubilair en kortsluitingen tot gevolg.
Uit "coulance overwegingen" heeft Voortman vorige week aangegeven de reparatie kosten voor hun rekening te nemen. De monteur van Dekker heeft echter geconstateerd dat de boiler niet te repareren is en dat door het hete water nu ook het binnenwerk van de kraan en de leidingen beschadigd zijn en de gehele installatie vervangen dient te worden. Daar de opdracht van de monteur hiervoor ontoereikend was, is hij onverrichter zake weer vertrokken.
Ons geduld werd door Voortman Keukens verkeerd uitgelegd en men verweet ons niet hard genoeg aan de bel te hebben getrokken. Kennelijk hoort men ons niet.
Vandaar dat wij nu melding maken via dit platform en de Consumentenbond, die hopelijk de bel wat harder kan luiden.

Gewenste oplossing

Vervanging van de kokendwaterkraan en boiler door een ander systeem en reparatie van de schade aan keukenmeubilair.

4 reacties

  1. Auteur
    Voortman keukens
    Datum
    Geachte meneer Pfeifer, Zoals ik u al per mail heb aangegeven, wij zijn in overleg met de fabrikant hoe we dit voor u op een zo goed mogelijke manier kunnen oplossen. Dat we u niet horen o.i.d. is niet meer aan de order omdat we nu in gesprek zijn om naar een passende oplossing te zoeken.

    U weet dat we z.s.m. weer contact opnemen.

    Met vriendelijke groet,

    VoortmanKeukens
  2. Auteur
    Gebruiker1695287478
    Datum
    Goedemorgen,
    Inmiddels is er bijna weer een week verstreken en hebben wij nog steeds geen oplossing voor dit dringende probleem.
    Ik mag aannemen dat u, zoals u aangaf, overleg heeft gehad met de fabrikant. Wij zouden graag op de hoogte gesteld worden.
    Met vriendelijke groet,
  3. Auteur
    Voortman keukens
    Datum
    U heeft van ons een e-mailbericht ontvangen afgelopen vrijdag met voorstellen. Wij kijken met belangstelling naar uw reactie uit.
  4. Auteur
    Gebruiker1695287478
    Datum
    Wij hebben vanmorgen per e-mail gereageerd op uw voorstel en gemeld dat wij er ons helaas niet in kunnen vinden. Wij hebben van het begin af aan gesteld dat de vervanging van de ondeugdelijke boiler kosteloos diende te geschieden. Wel zijn wij blij met uw aanbod om het beschadigde keukenmeubilair kosteloos te vervangen.

Ook een klacht indienen over Voortman keukens?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen