Klacht VriendenLoterij: misleiding met shoptegoed t.w.v. € 120,-

# 198921
M.W.

lid geworden van de vriendenloterij. 1 maand gratis meespelen en 120 euro shoptegeod. Wie wil dat nou niet ;)? Echter bij het ontvangen van de cadeaucode (om in te loggen) tot de conclusie gekomen dat er niet zoveel te kiezen valt voor die 120 euro. Adverteren met logo's van mediamarkt, rituals etc. klinkt het interessant, maar je hebt de vrije keuze niet want de cadeaukaarten zijn beperkt met een waarde van slechts 10,-. Daarbij zijn de genoemde cadeaukaarten (mediamarkt, rituals) niet te kiezen.
Ook diverse boeken zijn te kiezen en 1 optie voor een dagje uit. Maar als je geen uitje wilt (even voor de duidelijkheid je mag 3 dingen keizen) ga je lang zal ze leven niet aan die 120 euro komen.
In mijn ogen word de consument hier een wassen neus voorgehouden. Er wordt je 120 euro beloofd, maar als je eenmaal mag gaan kiezen, blijkt dit dus niet te kunnen.
Volgens mij had er een woordje "tot" voor het bedrag moeten staan.

Ik wil 120 euro aan vrij keus (danwel cadeaukaarten waar ook mee geadverteerd wordt)
Bijenkorf, Mediamarkt, Rituals

Beste meneer Wisman,

Wat jammer dat er onduidelijkheid is ontstaan over onze Kerstactie. Hieronder geven wij u graag meer informatie over de voorwaarden van de actie.

Als u via deze actie ging meespelen in de VriendenLoterij, dan kon u inderdaad in onze cadeaushop zelf uw cadeaupakket t.w.v. € 120,- samenstellen. Daarbij zijn, zoals bij de actie werd vermeld, de volgende onderdelen te kiezen: een dagje uit voor 4 personen, een cadeaukaart (bijvoorbeeld van de Mediamarkt) én een extra cadeau naar keuze.

Wij betreuren het dat dit desondanks niet duidelijk voor u was, en we hopen dat u alsnog een mooie keuze kunt maken in onze cadeaushop.

Veel geluk met uw deelname!

Vriendelijke groet,
    M.W.
    Ik vind het misleiding, en wil graag mijn deelname beëindigen.
    vind het bedrog om op deze manier reclame te maken en mensen blij te maken met een wassen neus.
    Beste meneer Wisman,

Bedankt voor uw reactie.

Wij betreuren dat er een misverstand is ontstaan over de voorwaarden van de Kerstactie.

Voor het beëindigen van uw deelname kunt u het beste contact opnemen met onze afdeling Ledenservice op 0900 - 300 1500 (€ 0,50 per gesprek). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.30 uur. U kunt uw deelname ook beëindigen via het online opzegformulier op onze website.

Wij hopen u op deze manier voldoende geïnformeerd te hebben.

M.W.
    Slechte onduidelijke actie! Misleidende reclame om klanten te binden.

M.W.

Ook een klacht indienen over VriendenLoterij?