Opgelost door VriendenLoterij: Onterechte incasso vriendenloterij

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 148926
Gebruiker
Auk
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Sinds 15-01-2016 wordt er ineens 13,25 euro van mijn rekening afgeschreven middels een incasso.
Uiteraard gelijk de incasso geblokkeerd maar storneren lukt niet.
Ik heb nooit iets getekend en mij nergens voor opgegeven laat staan dat ik een machtiging heb afgegeven voor een automatische incasso.
De ING kan hier niets aan doen aangezien het een kansspel is maar ik vind dit te bizar voor woorden.
Hoe kan in vredesnaam iemand zonder mijn toestemming geld van mijn rekening afschrijven
Ik kan mij niet voorstellen dat de vriendenloterij geassocieerd wil worden met fraude en ben ervan overtuigd dat ze dit snel op gaan lossen en mijn geld gaan terugstorten.

Gewenste oplossing

Zo spoedig mogelijk mijn geld terug en opheffing van de automatische incasso
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

4 reacties

  1. Auteur
    VriendenLoterij
    Datum
    Beste meneer Meulenberg,

    U heeft inmiddels gesproken met een collega van ons. Wij vertrouwen erop dat in dit gesprek uw vragen beantwoord zijn.

    Heeft u nog vragen? Stuurt u dan een antwoord op dit bericht. Dan zijn wij u graag van dienst.

    Met vriendelijke groet,
    VriendenLoterij
  2. Auteur
    Auk
    Datum
    Toezegging gehad dat het geld terug betaald zou worden en dat ik uitgeschreven wordt.
    Laten we even wachten op de terugboeking van het geld.
    Wat mij ook belangrijk lijkt is dat de oorzaak van deze vaak voorkomende verkeerde afboekingen wordt aangepakt.
    Namelijk dat iemand foute gegevens invult wanneer ze lid willen worden.
    Misschien een goed idee om de gegevens vooraf goed te controleren.
    En ook de ING zou weer gewoon net als vroeger de combinatie rekeningnummer en naam moeten controleren.
  3. Auteur
    VriendenLoterij
    Datum
    Beste meneer Meulenberg,

    Het verzoek om het afgeschreven inleggeld naar uw IBAN terug te boeken ligt inmiddels bij de bank. U kunt dit bedrag elke moment op uw IBAN verwachten.

    Daarnaast willen wij u bedanken voor uw suggesties. Wij doen uiteraard ons uiterste best om te voorkomen dat er ongewenste afschrijvingen kunnen plaatsvinden. Helaas beschikken wij niet altijd over genoeg informatie om dit ten alle tijden te voorkomen.

    Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende geïnformeerd hebben.

    Met vriendelijke groet,
    VriendenLoterij
  4. Auteur
    Auk
    Datum
    Joepie ik heb prijs het geld is terug gestort.
    Nu maar hopen dat er niet weer iemand per ongeluk mijn rekening nummer invult als hij lid wil worden van de vriendenloterij.
    Verder wel goed afgehandeld door dvl

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over VriendenLoterij?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen