Klacht VVV Nederland: Nieet nakoming verkoopovereenkomst

# 420484
A2020

Voor een kinderverjaardag een VVV cadeaukaart ontvangen. Via de website getracht het saldo te checken, maar de saldochecker gaf aan dat de kaart vandaag verkocht was en het saldo € 0,00 was. Gelijk met de VVV klachtenservice gebeld. De dame in kwestie vertelde mij dat de kaart via een van hun adere verkooppunten is verkocht en aldaar geactiveerd moet worden voordat deze gebruikt kan worden. Het is mij echter niet bekend waar de kaart gekocht is. Dame in kwestie beweerde, dat zij dat niet kunnen achterhalen terwijl het hun distibutiekanalen betreft en dergelijke verkopen toch moeten worden geregistreerd. Op mijn verzoek om haar leidinggevende te spreken, kreeg ik kort erna het antwoord dat zijn boodschap hetzelfde was en hij de telefoonniet wenst aan te nemen! Het was heel jammer, maar ze konden mij niet helpen als ik nog een klacht had dan moest ik maar een mail sturen.

Ongelofelijk wel geld aannemen, maar een tegenprestatieleveren? Dat is te veel gevraagd. Inmiddels de klacht toegelicht viaa het contactformulier en benieuwd naar de reactie.

Cadeaukaart kunnen besteden of de aanschafprijs retour ontvangen.

VVV Nederland
    Beste A.G.S. Deckers,
    Helaas heeft u te maken met een inactieve cadeaukaart. Dit betreft een lege cadeaukaart zoals deze vrij van enige waarde in het schap hebben liggen bij ca 7000 verkooppunten in Nederland. Bij de kassa van een verkooppunt wordt een cadeaukaart van waarde voorzien. In uw geval vermoeden wij dat dit niet (of in ieder geval niet succesvol) gebeurd is. Daarmee heeft de koper van de door u ontvangen cadeaukaart helaas een cadeaukaart zonder waarde mee gekregen. En als daarvoor wel is betaald, dan moet de winkel alsnog aan de verplichting voldoen om voor die waarde de kaart te activeren.
    Enkel voor succesvol geactiveerde cadeaukaarten kunnen wij zien waar deze geactiveerd is. En enkel voor geactiveerde cadeaukaarten rekenen wij af met de winkel. De winkel krijgt een verkoopvergoeding en wij ontvangen de verkochte waarde zodat we er voor zorgen dat die waarde voor de houder van de cadeaukaart te besteden is bij een van de aangesloten winkels. Nu er geen actieve waarde is, heeft de winkel niet met ons afgerekend, hebben wij geen tegoed namens die kaart en is het saldo daarmee nog steeds 0,-.
    Wij kunnen consumenten helpen in een dispuut met de winkel wanneer voor deze winkel onduidelijk is of de 'fout' bij hun ligt. In uw geval is niet bekend welke winkel had moeten activeren. Enkel de koper (mogelijk gelijk aan de gever) weet waar deze inactieve cadeaukaart als actieve VVV Cadeaukaart verkocht is. Hopelijk valt het te achter halen wie de VVV Cadeaukaart heeft gegeven en waar deze gekocht is. Met die informatie kan er gekomen worden tot de juiste oplossing. Neem gerust contact op met onze klantenservice mocht die informatie achterhaald zijn en wij in de vervolgstappen kunnen helpen.

Ook een klacht indienen over VVV Nederland?