Klacht Vw pon: Lakgarantie maar bij roest helaas.....

Danny

Vw caddy van 11-2009.Momenteel 41000km gelopen en alle beurten reparaties enz. bij de dealer laten doen. Laats gezien dat er roest op de zijkanten/randen van de motorkap zit. Aangezien VW 12 jaar lakgarantie geeft zou je er vanuit kunnen gaan dat dit hieronder zou vallen. Via de dealer een verzoek tot oplossen van het probleem gedaan. Helaas was het antwoord van Pon, roest onder de kitnaden valt niet onder garantie dus afgewezen. Mijn melding dat er bij het carrosserie bedrijf al meerdere Caddy's zijn gerepareerd onder garantie kregen wij de melding dat deze wagens max. 3 jaar oud waren en onder de mom van coulance werden gerepareerd. Het betreft dus een bekend probleem. te zijn. Aangezien wij voornemens zijn om nog een wagen aan te schaffen en hebben gemeld dat het geen VW meer zou worden kwam de dealer met een oplossing: zij betalen 70% van de kosten voor een nieuwe motorkap en spuiten, ik zou dan +/ € 250.- moeten betalen hiervoor.

De door ons te betalen bijdrage voor vernieuwen en spuiten van de motorkap a +/- € 250.- incl. BTW van Pon terug te krijgen cq te verrekenen met de dealer.
Het betreft hier een probleem wat is opgetreden tijdens de fabricage van de wagens en ook nog eens bekend is bij Pon.

Wij vinden dat Vw pon hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!