Klacht Vw pon: Spoiler van de auto gevallen in de wasstraat wordt niet vergoed.

bhvandijk

Afgelopen januari een tweedehands Volkswagen Polo gekocht bij Autobedrijf Tjeerdsma in Winschoten met een jaar das Welt Volkswagen garantie. Leken mij aardige jongens, maar zoals altijd leer je een autobedrijf pas kennen op het moment dat je ze nodig hebt. Na de wintersport de auto door de wasstraat gereden om het zout er goed af te krijgen, maar tijdens deze wasbeurt is de achterspoiler van de auto gevallen. Ik merkte het pas thuis, ben meteen teruggereden naar de wasstraat, maar toen was er al een andere auto over mijn spoiler heen gereden en deze was dus stuk. Ik denk nog gelukkig heb ik jaar garantie. Maar noch het autobedrijf noch de importeur PON willen dit vergoeden, ze zeggen doodleuk dat dit schade aan de auto is en ik het maar op mijn verzekering moet verhalen. Voor alle duidelijkheid er is geen één bevestigingspunt afgebroken van de spoiler, deze zit met een klik systeem op de achterruit vast en hij is gewoon losgeraakt. Dit is naar mijn inzien gewoon een constructiefout.

Ik wil gewoon dat er nieuwe spoiler op de auto wordt gezet. Dat de spoiler er is afgevallen in de wasstraat is volgens mij gewoon een constructiefout. Van het montagesysteem van de spoiler is ook niets afgebroken, hij heeft gewoon niet goed vastgezeten en dat is een constructiefout.

Wij vinden dat Vw pon hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

bhvandijk
    Reactie van PON: Mede op basis van het fotomateriaal, blijven wij van mening dat de schade is ontstaan door invloeden van buitenaf en niet is toe te rekenen aan een materiaal-cq. fabricagefout. Als gevolg van bovenstaande bevindingen is aanspraak op garantie uitgesloten en zal geen vervanging of reparatie onder garantie plaatsvinden.

bhvandijk

Ook een klacht indienen over ?