Klacht Warmtegroep: Warmtegroep in gebreke bij reparatie CV-ketel: onjuiste diagnose met onterechte kosten.

# 581902
G.H. Kraa

Wij vinden dat Warmtegroep in gebreke is gebleven bij het repareren van onze CV ketel.

Wat is er gebeurd?
• Op 10 december 2021 vond onze jaarlijkse controle van onze cv ketel plaats door Warmtegroep. Alles was in principe goed, er is – conform protocol – een onderhoudssetje vervangen. Kosten € 169,00
• Vijf dagen later op 15 december 2021 schoot onze cv-ketel in storing. Dat was storing E4. Vervolgens kwam dezelfde monteur langs en verving gasblok en trafo. Kosten € 247,50
• Anderhalf uur na zijn vertrek schoot de cv-ketel opnieuw in storing (E5)
• Diezelfde avond kwam een monteur, ook van Warmtegroep, langs voor spoedreparatie. Hij constateerde dat er een probleem was met de aarding. Die had alle storingen veroorzaakt. De problemen met de aarding waren veroorzaakt door een verbouwing van een andere bewoner op een lagere etage in ons trappenhuis. Kosten € 198,00.
• Wij zijn van mening dat (de monteur van) Warmtegroep in gebreke is gebleven door niet te controleren op problemen met aarding, maar door gewoon maar wat onderdelen te vervangen. Op diverse gespecialiseerde platforms is te lezen dat storingscode E4 en E5 in hetzelfde spectrum zitten en dat daarbij veelvuldig problemen met de aarding worden genoemd als mogelijke oorzaken. De 2e monteur erkende ook dat de 1e monteur op aarding had moeten controleren.
• Door zomaar onderdelen te vervangen (terwijl die kennelijk vijf dagen eerder nog voldeden tijdens de jaarlijkse controlebeurt) heeft hij niet de juiste diagnose gesteld en zijn er ten onrechte kosten in rekening gebracht.

Wij willen dat Warmtegroep het bedrag van de 1e factuur van 247,50 terugstort.

Wij vinden dat Warmtegroep hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Warmtegroep?