Opgelost door Warmteservice.nl: Defecte 3 wegklep binnen een jaar

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 95498
Gebruiker
Peter
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 16 mei 2014 een 3 wegklep van een Remeha cv ketel vervangen, gekocht bij warmteservice in Sittard.

Klep is 2 jan 2015 uitgevallen (defect) na 9 maanden!

Warmteservice weigerd deze te vervangen, omdat er volgens hun geen garantie op zit!
Ik heb de bon nog met datum 16 -05 - 14

Ik dacht toch dat een product binnen een half jaar direct vervangen dient te worden en langer dan een half jaar dat ik het aan de verkoper moet aanbieden en deze het dient te reparen of te vervangen binnen een redelijke termijn.

De oplossing

De motor te reparen of te vervangen , gezien dit product enkele jaren dient mee te gaan.

1 reactie

  1. Auteur
    Peter
    Datum
    Vervolg defecte driewegklep,Na aanhouden bij de verkoper van Waromteservice gaf hij mijn klacht door aan zijn baas en deze belde mij en stelde voor de klep om te ruilen!Ben achteraf tevreden over de afhandeling, maar richting leidinggevenden bij Warmteservice wil ik het volgende kwijt,Zorg dat het personeel op de hoogte is van de regels ivm garantie die wettelijk vast staat. Daar hoef je geen rechten voor gestudeerd te hebben om dat te begrijpen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Peter
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Warmteservice.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen