Klacht Wasmachine.nl: Niet naleving wettelijke garantie.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 106631
Gebruiker
gj16
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Mijn wasmachine is na 2 jaar en 4 maanden kapot. Ik nam contact op met de verkoper en die verwees mij naar Samsung. Samsung gaf aan dat ik geen aanspraak kon maken op de fabrieksgarantie (2 jaar al voorbij). Samsung bood aan om onder de coulanceregeling mijn apparaat te repareren. Ik gaf per mail aan dat ik niet akkoord ben met de coulanceregeling en kreeg de volgende reactie van Samsung: "Uit ons gesprek kwam al snel naar voren hoe de situatie in elkaar zit. U was door uw verkoper naar ons toegestuurd om de reparatiekosten op ons te verhalen. Dit is niet de normale gang van zaken. Zoals ik heb uitgelegd (en waar u zelf ook al achter was gekomen) is de verkoper altijd verantwoordelijk voor de deugdelijkheid van uw product, u heeft immers een contract met hem afgesloten toen u het product kocht. Ik zou u dan ook willen verwijzen naar de verkoper om daar de reparatiekosten vergoedt te zien worden." Inmiddels heeft Samsung de machine gerepareerd, de leverancier weigert de kosten te bet.

De oplossing

Volledige vergoeding voor de gemaakte reparatiekosten.

4 reacties

  1. Auteur
    Wasmachine.nl
    Datum
    Geachte heer,Het is erg vervelend om te horen dat er een defect is geweest aan uw product, ik begrijp dat dit (helemaal na de garantie) een vervelende situatie is.Wanneer een product buiten de garantieperiode defect raakt, wordt er altijd coulant mee om gegaan. Er wordt gekeken naar de tijd dat u het apparaat al gebruikt heeft, en er wordt naar gekeken of de reparatie er mogelijk voor zorgt dat de levensduur van het apparaat verlengd wordt. De totale kosten van uw reparatie, inclusief voorrijkosten, bedragen 321,16 euro inclusief BTW. Daarvan is 169,93 euro aan coulance toegepast. Meer dan de helft van de kosten zijn niet aan u doorberekend. Naar ons mening is dat een eerlijke berekening en valt ook binnen de kaders die gesteld worden door Uneto-VNI. Mocht u van mening zijn dat wij ons hiermee niet houden aan de regelgeving, dan nodig ik u van harte uit om dit te melden bij de Thuiswinkel Organisatie waar wij lid van zijn. Als lid van deze onafhankelijke organisatie, worden we gecontroleerd of wij ons houden aan alle regelgeving. Mocht de Thuiswinkel Organisatie van mening zijn dat wij ons niet netjes aan deze regels houden, dan zullen we daar gelijk ons op aanpassen. Met vriendelijke groet,Wouter
    Klantenservice Wasmachine.nl
  2. Auteur
    gj16
    Datum
    In de wet staat dat ik (als consument) recht heb op een deugdelijk product! Op het apparaat staat een grote sticker met “10 jaar garantie op motor”, dan kan ik als consument vanuit gaan dat het apparaat een levensverwachting van rond de 10 jaar heeft. Wat voor zin heeft het dan om 10 jaar garantie op de motor te geven als de rest het niet doet. Wanneer ik €151,25 reparatiekosten moet betalen na iets meer dan 2 jaar gebruik, vind ik dat de door jullie geleverde wasmachine niet deugdelijk
  3. Auteur
    Wasmachine.nl
    Datum
    Geachte heer,Het is zeer begrijpelijk dat het vervelend is dat u met kosten wordt geconfronteerd. Helaas kan ik verder niet meer toevoegen dan wat ik u eerder vermeld heb. Ik ben van mening dat, met meer dan 50% coulance op de reparatiekosten, u een passende oplossing is geboden. Als u denkt dat wij ons hiermee niet houden aan de regelgeving, dan raad ik u aan dit te melden bij de Thuiswinkel Organisatie via www.thuiswinkel.org.Met vriendelijke groet,Wouter
    Klantenservice Wasmachine.nl
  4. Auteur
    gj16
    Datum
    Wasmachine.nl vindt het normaal wanneer je €151,25 aan reparatiekosten voor een wasmachine moet betalen na 2,5 jaar normaal gebruik. Voor mij deugd het product niet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
gj16
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Wasmachine.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen