Klacht Wasmachine.nl: Wasmachine computermodule/print WEER kapot, alleen nu 3 maanden buiten garantietijd.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 142684
Gebruiker
Arjan1978
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Het probleem:
De wasmachine werkt niet meer, blijft pompen, breekt het programma af met foutcode F05.

We hebben een monteur van Dijkstra witgoed laten komen, deze heeft vastgesteld dat het probleem in de computermodule van de wasmachine zit. Waarschijnlijk een bug in de software.
Belangrijk detail is dat deze computermodule al onder garantie vervangen is in mei 2014 toen de machine nog geen jaar oud was. Deze module is dus nu WEER stuk.

Mijn klacht:
Ik heb meerdere malen gebeld met de klantenservice van wasmachine.nl die HARD volhouden dat het niet hun probleem is en ik bij de fabrikant terecht moet met mijn probleem.
De fabrikant zegt: Monteur voorrijdkosten zijn 108 euro. Om u tegemoet te komen zal de reparatie niet meer kosten dan 175 euro.
Ik vind dit een absurd hoog bedrag voor een apparaat waarvan je mag verwachten dat het 5 tot 7 jaar mee zal gaan en nu na 2 jaar en 3 maanden (met hetzelfde euvel WEER) kapot is!

De oplossing

Graag zie ik een passende oplossing van wasmachine.nl voor mijn grote probleem.

Regel alsjeblieft gewoon een nieuwe computermodule voor me. Desnoods schroef ik hem er zelf wel in. Zelfs de rekening van de monteur van Dijkstra Witgoed wil ik zelf nog wel betalen!

Ik ben nu een maand bezig om dit opgelost te krijgen! Mijn vrouw wordt gek van het wasgoed rondrijden naar familie om daar te kunnen wassen. Het is echt geen pretje met een gezin met 4 kinderen om zonder wasmachine te zitten!

Maar houd er wel rekening mee dat ik dus na 1 - 1,5 jaar weer bel omdat de module dan waarschijnlijk weer stuk is... Zoals de ervaring mij nu leert...

3 reacties

  1. Auteur
    Wasmachine.nl
    Datum
    Geachte heer op 't Hof,

    Vervelend dat er een defect is aan uw wasmachine. Ik kan me voorstellen dat het helemaal zuur is als het net buiten de fabrieksgarantie is. Zoals gemeld, wordt er inderdaad wel rekening mee gehouden dat eventuele kosten in alle redelijkheid zijn.


    Daarbij wordt er rekening mee gehouden dat u het product al een tijd heeft kunnen gebruiken en natuurlijk ook naar de levensduur. Voor een wasmachine in deze prijsklasse staat, volgens de branche-organisatie Uneto-VNI, een levensduur van 4 jaar. Dan klinkt een maximum van 175 euro als een redelijk bedrag.

    Om het probleem op te lossen, zal hier wel een monteur naar moeten kijken die gecertificeerd is door Indesit. Het wordt sterk afgeraden om de onderdelen te laten vervangen door een andere monteur of het zelf te doen.

    Het beste is om echt een monteur van Indesit langs te laten komen. U kunt daar zelf een afspraak mee maken, maar uiteraard kunnen wij ze ook contacten namens u.

    Het is zeker niet de bedoeling dat het 'uw probleem' is. We willen zeker met u meedenken en ook namens u een monteursbezoek regelen. We kunnen echter niet meewerken aan het leveren van een los onderdeel of een andere monteur die niet door Indesit is aangesteld.

    Met vriendelijke groet,


    Wouter
    Klantenservice Wasmachine.nl
  2. Auteur
    Arjan1978
    Datum
    - Mechanisch is de machine in orde
    - Dat hij maar 4 jaar mee zal gaan is schrikken, dan had ik een andere gekocht
    - Machine gekocht voor €386, als hij €401 had gekost, dan was hij volgens Uneto VNI 5 jaar meegegeaan?
    - De machine is nu nieuw te koop voor €322. Dan is €175 voor een reparatie 3 maanden na garantie TE hoog!
    - Computerprint is defect (software). Deze was VORIG JAAR ook kapot (software). Dus module gaat maar 1 jaar mee in een apparaat met verwachte levensduur van 4 jaar?
  3. Auteur
    Arjan1978
    Datum
    Klacht NIET afgehandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Arjan1978
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Wasmachine.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen