Klacht Waternet: Watermeter onder grondwaternivo

Buikkruiper

Goeden dag, ik ben een man van bijna 66jaar, mijn vrouw is 74 en heeft na een tia ook nu slechtwerkende nieren. Met andere woorden we zijn al op leeftijd.
Ik heb in mijn huurwoning enkele bouwfouten, en 1 daarvan is grondwater in de kruipruimte. Toen ik kwam wonen was het water gratis, toen we moesten gaan betalen voor water is het volgende voorgevallen :
klacht 1 / de monteur van Waternet kwam de meter monteren, en dat werd in de kruipruimte. Maar de monteur van Waternet constateerde een lekkage waardoor hij de meter niet kon plaatsen. Er is toen een pomp neergezet, de kruipruimte leeggepompt en de meter geplaatst. Echter bij de eerste keer dat ik de meterstand opnam zag ik dat het grondwater weer opnieuw in de kruipruimte was gelekt. Vanaf toen op enkele keren (zoals de zomer van 2018) na staat het grondwater tot boven de meter. De meter is nu bijna niet meer leesbaar door het troebele water.

klacht 2 : Om bij de watermeter te komen moet ik mijn vloerbedekking gedeeltelijk verwijderen(laminaatparket) een zwaar luik optillen, en op mijn buik liggend zaklantaarn in de hand die kleine cijfers (de meter zit behoorlijk diep) proberen op te lezen, zodat mijn vrouw het kan noteren. Weer met moeite opstaan, het luik sluiten en het laminaat terug plaatsen.

Ik heb Waternet verzocht om de watermeter te verplaatsen naar een droge en makkelijker berijkbare plaats (bv de meterkast)

Dit was het antwoord van Waternet via Facebook Messenger:

Ik heb het voor u nagekeken in ons systeem. U kunt zelf een loodgieter in de arm nemen om de watermeter te verplaatsen. Het is wel zo dat de kosten hiervoor voor u zelf zijn.

Mocht u de watermeter hebben verplaatst dan wil Waternet graag weten waar de watermeter na toe is verplaatst.

Om u een idee van de situatie te geven: https://www.oasen.nl/files/imported-pp-saneren-meteropstelling

Meter verplaatsen zodat ik zonder halsbrekende toeren en het kroos met een soeplepel op te scheppen mijn meterstand kan doorgeven.

Wij vinden dat Waternet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Waternet?