Klacht Waternet: Watermeter plaatst watermeters met extreem hoog verbruik. Fraude met watermeters door Waternet.

Klachtnummer
# 327301
Gebruiker
Telfort Klacht hoge rekening buitenland
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Waternet heeft een rekening gestuurd van 1400 euro voor mijn waterverbruik vanaf 2014 tot 2017. De oude watermeter gaf een veel te hoog verbruik van 230 m3 voor een 2 persoonshuishouden. Volgens de VEWIN Vereniging van Waterbedrijven is het verbruik van een 2 persoonshuishouden 93 m3. Ik ben naar de kantonrechter gegaan. Gevraagd om onafhankelijke test. KIWA in Rijswijk heeft de watermeter goedgekeurd maar niet gekeken naar reden van het veel te hoge verbruik volgens de watermeter van WaternetIk ben een zeer matige watergebruiker met mijn huishouden. Vermoeden is dat waternet fraude pleegt met watermeters die een afwijkend verbruik aangeven.Waternet ontkent dit. Wie heeft ook last en klachten over te hoog waterverbruik van een watermeter van Waternet.

De oplossing

Terug betaling totale kosten inclusief rechtbank van 2500 euro. Plaatsen watermeter met verbruik van een 2 persoonshuishouden, 93m3 per jaar. Excuses op deze website van Waternet.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Waternet hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Waternet?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen