Klacht Wealer: Onjuiste (misleidende) informatie in advertentie en telefonisch

Klachtnummer
# 624282
Gebruiker
Gebruiker1584003757
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Eind augustus begon onze zoektocht naar een nieuwe auto, een Seat Leon. Uiteindelijk zagen wij een geschikte staan in Sittard, bij Wealer. Een BOVAG bedrijf, nette website, leek een goede auto. Gebeld met Wealer en geïnformeerd naar de Seat Leon. Wij werden vriendelijk te woord gestaan en geholpen, de verkoper had overal een antwoord op. Onze eigen diesel inruilen bleek niet interessant, dus die moesten we los verkopen. Daar hadden wij niet zo’n zin in, maar onze eigen garage wilde hem wel inruilen en kon die auto dan op afstand voor ons aanschaffen. Zo geschiedde, echter bleek later, dat de informatie in de advertentie en ook die de verkoper ons telefonisch had gegeven niet klopte.

Zo zou deze Seat Leon een winterset hebben, als dat bleek uit de advertentie. Aldaar zagen wij duidelijk een 18 inch Performance set (deze zat onder de auto), maar ook een 17 inch Dynamic set staan. Daarnaast zou de auto beschikken over ‘keyless start’ en ‘volledige dealeronderhoudshistorie’, volgens de verkoper, maar dat stond ook in de advertentie op hun eigen website.

Na aankoop bleek bij het regelen van het ophalen dat er geen winterset bij was gevonden en dat het een ‘fout in het systeem’ zou zijn. Ook was de dealeronderhoudshistorie niet aanwezig, alleen 1 factuur van de beurt 2.000km geleden. Daarnaast bleek deze Seat helemaal niet te beschikken over keyless start. Dit was vooraf op de door hun geadverteerde foto’s helaas ook niet te ontdekken.

Een fout is menselijk, maar drie fouten in de advertentie en telefonisch bevestigingen is ronduit schandalig voor zo’n bedrijf. Daarnaast staat er ook geen standaard kopje in hun advertenties waaruit blijkt dat ze niet aansprakelijk zijn voor fouten in de benoemde opties. Omdat de koop al gesloten was, zijn wij hier niet voor gecompenseerd.

Uiteraard heb ik deze klacht netjes per mail ingediend bij Wealer, om te komen tot een oplossing.
In plaats van te komen met excuses heeft Wealer echter mijn garage gebeld, dat zij niet van plan zijn te reageren op mijn mail en dat mijn garage het maar moest regelen met ons. Bovendien stond keyless volgens hun helemaal niet in de advertentie. Gelukkig heb ik de volledige advertentie nog teruggevonden op mijn telefoon, waar dit duidelijk staat vermeld.
Dit was uiteraard een opmerking die ik niet van zo’n erkend BOVAG bedrijf had verwacht. Er komen niet alleen geen excuses, er wordt überhaupt niet gereageerd.

Gewenste oplossing

De klacht in behandeling nemen, überhaupt reageren, excuses maken, compenseren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Wealer hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Wealer?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen