Klacht Webcasso: Klacht over DIRECT PAY SERVICES / Dubieuze incassopraktijken

Woest op Direct Pay. Webcasso, Kuyt Gerechtsdeurwaarders en Simpel

Op 2-8-2020 ontving ik vanuit KUYT Gerechtsdeurwaarders een brief, dat ik 250,58 schuldig zou zijn aan Direct Pay Services. Het zou gaan over een abonnement bij SIMPEL. Ik heb direct contact opgenomen met het deurwaarderskantoor. Op een bandje (waarvan ik uiteraard ook een opname heb gemaakt) viel te horen, dat dit deurwaarderskantoor geen dossier had met het kenmerk DP (Direct Pay Services).

Ook wist een zekere meneer Van Den Berg (van het failliete Pluim Van den Berg Gerechtsdeurwaarders toevallig??) aan mij te vertellen, dat er bij hun nog niets bekend was over enige vordering van Direct Pay Services op mij. Derhalve heb ik hen (via een advocatenkantoor) nogmaals aangeschreven en de vordering op voorhand betwist (brief van 19-8-2020).

Heden (d.d. 4-9-2020) ontvang ik vanuit Kuyt Gerechtsdeurwaarders nu een dagvaarding. De kosten zouden nu opeens 409,65 bedragen. Het siert Kuyt gerechtsdeurwaarderskantoor niet, dat u niet eerst fatsoenlijk met stukken zou antwoorden op mijn eerdere e-mails, en zelfs in de dagvaarding durft te vermelden dat er van mijn zijde geen verweer bekend zou zijn. Deze gang van zaken is strijdig met de goede procesorde. Deze wijze waarop de dagvaarding geformuleerd is en de wijze waarop de deurwaarder te werk is gegaan, getuigt van onprofessionele handelingen (zoals het inmiddels failliete Pluim en Van den Berg ook te werk ging bij veel andere gedupeerden van Direct Pay Services B.V.).

Ik ben niet gediend van dit soort fraudepraktijken.

Een strafvorderlijk onderzoek zal volgen, indien uw organisatie dit soort praktijken blijft voortzetten en keihard liegt in een dagvaarding en op deze manier geld probeert af te troggelen.

Ik wil tot een oplossing komen, waarbij de dagvaarding wordt ingetrokken en dat het dossier wordt afgesloten. Ik zie namelijk geen deugdelijke onderbouwing van de vordering. Jullie schofferen mij door te stellen, dat ik nooit verweer zou hebben gevoerd. En het deurwaarderskantoor mag over dit soort zaken als ambtenaar niet liegen in een dagvaarding. Zij hebben dus niet voldaan aan de anticipatieverplichting.

Ook een klacht indienen over Webcasso?