Klacht WeekendjeGenieten.com: Eisen van een schuld die in rekening is gebracht over een product dat nooit geleverd is.
Details
Klacht
Ik zou vorig jaar benaderd zijn door het bedrijf Weekendje Genieten, ik zou ingestemd hebben om een brief/email te ontvangen om een abonnement of iets dergelijks te nemen. Ik heb nooit toestemming gegeven om geld van mijn rekening af te halen, wat ondanks ik geen brief/email ontvangen had toch gebeurt is. Dat geld heb ik natuurlijk terug laten storten. Nu een jaar later bellen ze me op dat ik een bedrag schuldig ben en dat die is opgelopen tot boven de 200 euro. Als ik dat bedrag niet direct betaal schakelen ze een deurwaarder in. Ze zeiden dat er een band opname van het gesprek was dat vorig jaar gevoerd is, ik heb aangegeven dit eerst wel eens te willen horen. De medewerker die ik aan de telefoon had zei dat die opnamen bij hun advocaat ligt, maar zou het op kunnen vragen en het me de volgende dag laten horen. we spraken af dat hij de volgende dag zelfde tijd terug zou bellen, en wat denk je mooi geen telefoontje dus, ben nog een uur thuis gebleven voor het geval hij misschien iets later zou bellen, maar mooi niet dus. heb intussen op internet gezien dat er een hoop klachten zijn over dit bedrijf te vinden op verschillende sites. Overigens werd er ook beweerd dat ik eerder emails van ze had gehad die ik wel geopend zou hebben. Aangezien ik een tijd geen mail had kunnen lezen door computer problemen heb ik ook veel mails niet gelezen dus heb ik gezocht en inderdaad 2 mailtjes gevonden die mij vorig jaar oktober zijn toegestuurd, beide mailtjes waren nog niet geopend en gelezen, en in beide mailtjes staat al een dreiging over een schuld die ik moet betalen. Na het laatste mailtje dus bijna een jaar niks meer van ze gehoord, geen aangetekende brief van ze per post gekregen of iets dergelijks. Het andere is dat ze mij een jaar geleden niet eens hadden mogen bellen, ik sta al een paar jaar bij het bel me niet register ingeschreven, ze hadden mij dus niet eens telefonisch mogen benaderen. De werkwijze van dit bedrijf klopt dus van geen kanten en dat is ook wel te merken aan alle klachten en reacties die over dit bedrijf te vinden zijn op internet, ze worden zelfs al aangemerkt als oplichters. Ik ben natuurlijk ook van plan Tros Radar te benaderen of zij aandacht aan dit bedrijf willen geven. en eventueel het programma opgelicht aangezien de werkwijze van dit bedrijf erg die kant op neigt.Gewenste oplossing
Dat het bedrijf al mijn gegevens verwijderd uit hun systeem en mij verders met rust laat. Ik heb geen abonnement bij ze afgesloten, geen toestemming gegeven voor enige betaling, en ik wens nooit meer met ze te maken te hebben.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.