Klacht WeekendjeGenieten.com: Eisen van een schuld die in rekening is gebracht over een product dat nooit geleverd is.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 270842
Gebruiker
Patrick 2
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Ik zou vorig jaar benaderd zijn door het bedrijf Weekendje Genieten, ik zou ingestemd hebben om een brief/email te ontvangen om een abonnement of iets dergelijks te nemen. Ik heb nooit toestemming gegeven om geld van mijn rekening af te halen, wat ondanks ik geen brief/email ontvangen had toch gebeurt is. Dat geld heb ik natuurlijk terug laten storten. Nu een jaar later bellen ze me op dat ik een bedrag schuldig ben en dat die is opgelopen tot boven de 200 euro. Als ik dat bedrag niet direct betaal schakelen ze een deurwaarder in. Ze zeiden dat er een band opname van het gesprek was dat vorig jaar gevoerd is, ik heb aangegeven dit eerst wel eens te willen horen. De medewerker die ik aan de telefoon had zei dat die opnamen bij hun advocaat ligt, maar zou het op kunnen vragen en het me de volgende dag laten horen. we spraken af dat hij de volgende dag zelfde tijd terug zou bellen, en wat denk je mooi geen telefoontje dus, ben nog een uur thuis gebleven voor het geval hij misschien iets later zou bellen, maar mooi niet dus. heb intussen op internet gezien dat er een hoop klachten zijn over dit bedrijf te vinden op verschillende sites. Overigens werd er ook beweerd dat ik eerder emails van ze had gehad die ik wel geopend zou hebben. Aangezien ik een tijd geen mail had kunnen lezen door computer problemen heb ik ook veel mails niet gelezen dus heb ik gezocht en inderdaad 2 mailtjes gevonden die mij vorig jaar oktober zijn toegestuurd, beide mailtjes waren nog niet geopend en gelezen, en in beide mailtjes staat al een dreiging over een schuld die ik moet betalen. Na het laatste mailtje dus bijna een jaar niks meer van ze gehoord, geen aangetekende brief van ze per post gekregen of iets dergelijks. Het andere is dat ze mij een jaar geleden niet eens hadden mogen bellen, ik sta al een paar jaar bij het bel me niet register ingeschreven, ze hadden mij dus niet eens telefonisch mogen benaderen. De werkwijze van dit bedrijf klopt dus van geen kanten en dat is ook wel te merken aan alle klachten en reacties die over dit bedrijf te vinden zijn op internet, ze worden zelfs al aangemerkt als oplichters. Ik ben natuurlijk ook van plan Tros Radar te benaderen of zij aandacht aan dit bedrijf willen geven. en eventueel het programma opgelicht aangezien de werkwijze van dit bedrijf erg die kant op neigt.

Gewenste oplossing

Dat het bedrijf al mijn gegevens verwijderd uit hun systeem en mij verders met rust laat. Ik heb geen abonnement bij ze afgesloten, geen toestemming gegeven voor enige betaling, en ik wens nooit meer met ze te maken te hebben.
Geboden oplossing
Nog steeds geen bericht gehad op mijn geschreven mail. Maar goed als ik helemaal niks meer hoor is het natuurlijk ook goed.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

6 reacties

  1. Auteur
    Patrick 2
    Datum
    De klacht is nog bij andere in behandeling ook, ik raad de mensen met een zelfde soort klacht aan contact op te nemen met de cosumentenwijzer. Hier kan je hele goede tips van verwachten, ze kunnen je uitleggen waarom je je niet druk hoeft te maken over bijvoorbeeld een deurwaarder. Bedrijven kunnen wel dreigen met een deurwaarder, maar voor ze een deurwaarder in kunnen schakelen moet er eerst een rechtzaak geweest zijn, en moet de rechter het bedrijf in zijn gelijk hebben gesteld. Een rechter zal een bedrijf in zo een geval alleen in zijn gelijk stellen als het bedrijf zich keurig aan de regels heeft gehouden, en er een duidelijke officiële overeenkomst tussen jou en het bedrijf voorgelegd kan worden bij de rechtzaak. Consumentenwijzer is een officiële instantie die een bedrijf ook kan onderzoeken en het bedrijf boetes op kan leggen als het zich niet aan de regels houd. Ze zullen het bedrijf niet voor jou benaderen om de klacht op te lossen dat moet je zelf doen, maar ze geven je wel tips hoe je dat het best kan doen. Intussen kunnen ze een onderzoek starten, maar hier zullen ze niks over laten weten om het onderzoek niet in gevaar te brengen, en ook ter bescherming van het bedrijf, want misschien houd het bedrijf zich wel gewoon aan de regels. Starten ze een onderzoek dan zullen ze dit pas openbaar maken als het onderzoek is afgerond en het bedrijf zich dus niet aan de regels hield/houdt. Als dat zo is zal het bedrijf wel benaderd worden en kunnen ze waarschijnlijk een fikse boete verwachten. Dus mijn tip is hebt U dezelfde klachten als mij over dit bedrijf meld dit dan ook net als mij bij de consumentenwijzer, natuurlijk moet U dit ook doen met klachten over andere bedrijven. Hoe meer klachten hoe groter de kans is dat het bedrijf onderzocht word, al is 1 klacht al genoeg voor de consumentenwijzer om een onderzoek te starten.
  2. Auteur
    Patrick 2
    Datum
    Nog steeds niets vernomen van het bedrijf nadat ze me gebeld hadden. Er was een afspraak gemaakt voor een tweede gesprek via de telefoon om ook de band opname te kunnen beluisteren, maar ben niet terug gebeld op afgesproken tijd en vanaf daar ben ik ook niet meer gebeld. Heb een mail geschreven waar ik ook nog geen antwoord op heb, maar heb twee weken voor een wederantwoord gegeven, en die zijn natuurlijk nog niet om.
  3. Auteur
    Patrick 2
    Datum
    Ik heb nog steeds niets vernomen, in ieder geval nog geen antwoord op mijn email van ze gekregen. Nouja ik wacht het nog een weekje af.
  4. Auteur
    Patrick 2
    Datum
    Nog steeds niets gehoord. Geen belletje gehad of reactie op mijn email. Ik vraag me af of dit bedrijf überhaupt wel iets met klachten doet.
  5. Auteur
    Patrick 2
    Datum
    Nog steeds niets vernomen.
  6. Auteur
    Patrick 2
    Datum
    Ik wacht al ruim een maand op een reactie, maar nog steeds niks.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over WeekendjeGenieten.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen