Klacht WeekendjeGenieten.com: Weekendjegenieten is jaren ellende!

S.C. Mul

Op 11 september 2020 ben ik benaderd door een incasso bureau met de mededeling dat ik duizenden euro's schuld zou hebben bij weekendjegenieten. Daarbovenop zou nog honderden euro's schuld komen voor incasso kosten.
Zij zouden bewijzen hebben in de vorm van bandopname van het accepteren van een abonnement en het bevestigen hiervan met een TANcode via de telefoon. Zij zouden mij meerdere malen herinnerd hebben en aangemaand. Ondanks mijn ontkenning op alles zouden zij overgaan tot het beslagleggen op mijn betaalrekening. Rekeningnr was bij hun bekend (?) Ik ben benaderd door het telefoonnr +31684087865. Omdat dit nr niet is afgeschermd neem ik dit serieus.

Ik ben in 2016 benaderd telefonisch voor een abonnement bij weekendjegenieten. Ik heb het beoordeeld en geweigerd. Omdat dit toen al niet lekker liep heb ik om een schriftelijke bevestiging gevraagd dat ik alles heb geannuleerd. Deze bevestingingsmail heb ik na lang zoeken teruggevonden (15 september 2016!). Er is dus helemaal geen sprake van een vordering.

Ik heb geprobeerd het incassobureau terug te bellen. Telefoon wordt niet beantwoord.
Ik heb geprobeerd weekendjegenieten te mail, mails komen retour!

Ik heb de consumentenbond uiteindelijk benaderd en advies gekregen hier melding van te maken, oa op dit forum. Enige geruststelling gekregen dat ik door de mailbevestiging heel sterk sta, mocht dit doorlopen. Liever zou ik natuurlijk hebben dat het per direct wordt rechtgezet, maar aangezien de tegenpartij onbenaderbaar is, wordt dit lastig.

De wijze van benadering en het feit dat dit soort praktijken kennelijk mogelijk zijn is schokkend.

Ik wil dat weekendjegenieten per direct aan het incassobureau doorgeeft dat zij een fout hebben begaan en onterecht een vordering op mij open houden.

Ook een klacht indienen over WeekendjeGenieten.com?